Hoe kan ik op een android-tablet whatsappen installeren?

Vond najaar 2012 hier nog info over, nu niet meer te vinden.
Wie kan helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Whatsapp is het gemakkelijkst te installeren als je tablet beschikt over 3G. Het heeft geen zin om deze stappen uit te voeren als je tablet niet beschikt over een simkaart slot. Open de nieuwste versie van de Whatsapp applicatie op je tablet. Nu moet je enkele stappen doorlopen:
WHATSAPP INSTALEREN
Ga naar Whatsapp.com en installeer de laatste versie van de Android applicatie. Via deze link kun je de Whatsapp .apk file downloaden. Installeer deze daarna op je tablet, bijvoorbeeld met behulp van een File Manager. Let op dat je bij de instellingen van je tablet aanvinkt dat je applicaties van onbekende bronnen mag installeren.
VERIFICATIE
Je dient een telefoonnummer in te voeren ter verificatie. Gebruik hiervoor GEEN nummer dat al gebruikt wordt voor een andere applicatie! Je hebt twee methoden:
Koop een prepaid simkaart, bijvoorbeeld een Vodafone prepaid sim of Simyo prepaid sim. Deze sim hoef je niet in je tablet te plaatsen maar in een telefoon. Let op: doe de verificatie NIET per sms, maar per telefoon via de knop ‘bel mij’ of ‘call me’. Na enkele minuten kun je aangeven dat je gebeld wilt worden. Voer de driecijferige verificatiecode in bij de Whatsapp applicatie op je tablet.
Gebruik een vast nummer voor de verificatie. Voer de verificatie NIET uit via sms maar via de ‘bel mij’ of ‘call me’ knop. Na enkele minuten kun je aangeven dat je gebeld wilt worden op je vaste telefoon. Voer de code in op je tablet.

Antwoorden (5)

Via de play store.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit lukt niet omdat Whatsapp alleen voor smartphones is in de Google Play Store
Dit kan niet d.m.v. de Playstore, je heb immers geen telefoonnummer op je tablet. Kijk op de volgende site: http://www.tabletguide.nl/20354/how-to-whatsapp-installeren-en-gebruiken-op-je-android-tablet/

Daar wordt alles stap voor stap uitgelegd, zodat het toch mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
update ja android tablet , ga naar google en type in : "whatsapp .apk" (apk is het betsands type voor de app) download hem en instaleer hem en registreer hem op je huistelefoon ofzo, klaar :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas, het is nog niet mogelijk om whatsapp op je tablet te installeren...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Doe eerst je simkaart erin opnieuw starten even kijken of je kaart geaccepteerd is en dan zoeken via playstore