Waarom zijn sommige vliegvelden onduidelijk zichtbaar op een satellietfoto?

Zoals je in Google Maps of Earth kan zien zijn sommige vliegvelden niet goed zichtbaar doordat het is bewerkt in een soort van mozaïek stijl zoals vliegbasis de Peel en Deelen. Wie weet waarom?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit zijn waarschijnlijk militaire vliegvelden, die niet bezocht mogen worden door burgers. De staat wil ze geheim houden uit strategisch oogpunt. Dit is niet alleen het geval met vliegvelden, maar ook sommige bedrijven, Koninklijke gebouwen en universiteiten zijn afgeschermd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Veiligheid, het is militair terrein en je wilt niet dat de vijand weet hoe je basis in elkaar zit. Dan kan deze de zwaktepunten zoeken en misbruiken ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om veiligheidsredenen zijn sommige plekken op aarde niet zichtbaar op Google Maps.
http://www.welingelichtekringen.nl/samenleving/36457/6-locaties-op-google-maps-die-we-niet-mogen-zien.html

Toegevoegd na 1 minuut:
Militaire en strategische objecten zijn op last van de MIVD (de militiaire inlichtingendienst) door Google onherkenbaar gemaakt.
http://www.marketingfacts.nl/berichten/20060912_verboden_plekken_in_nederland