Is een Intel Pentium CPU geschikt voor gaming?

Is een Intel Pentium CPU geschikt voor gaming? Zo ja, welke Pentium?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Hardware
1.7K
gvrox
5 jaar geleden
Welke spellen wil je kunnen spelen ? Het antwoord zal (denk ik) vaak "nee" zijn.
LeonardN
5 jaar geleden
Dat daxht ik in eerste instantie ook, maar het is niet onmogelijk.

Antwoorden (1)

Het ligt aan de games en de verwachting die je hebt. Ja het kan, maar je zal er wel wat voor in moeten leveren in een groot aantal gevallen als je vergelijkt met een Intel i5 of AMD Ryzen 5, Of zelfs een i3 (zeker als je vergelijkt met de i3 8100 die 4 cores heeft).

Mocht je een pentium kiezen, neem dan de Pentium Gold G5600.

Op deze site is de CPU getest met een paar games ten op zichte van andere CPU's
https://nl.hardware.info/reviews/8133/11/budgetkoning-intel-pentium-gold-g5400-review-gaming-benchmarks-gtx-1080-ti-battlefield-1-dx12

FPS betekent hoeveel frames per seconde je haalt op die game met die instellingen. Pas op de test is gedaan met een GTX 1080. Die zal je zelf niet nemen als je pentium koopt.
--

Als de prestaties later tegenvallen zou je de Pentium kunnen vervangen voor een i5 van dezefde generatie.
Een Intel 8600K mocht je een G5600 kopen (beide Coffee Lake met socket 1151).
---
Witcher 3 op een Pentium G4560 + GTX 1050ti (+30FPS op high)
https://www.youtube.com/watch?v=efv4ho1Em7Q
Toegevoegd op 02 augustus 2018 16:24: tekst
LeonardN
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ik ga ook al voor de I5 7400 Kaby Lake. Ik zal voornamelijk Fortnite, CS:GO, H1Z1 en Overwatch. De I5 zal ik gebruiken i.c.m. MSI GeForce 1050 TI Gaming X 4G, sinds ik een <800 euro gaming PC bouw.
LeonardN
5 jaar geleden
Klinkt vrij juist. Over een jaar of twee een nieuwe videokaart erin (GTX 1260ti of zoiets) en dan kan je er lang plezier van hebben.
gvrox
5 jaar geleden
+ voor het uitgebreide antwoord