Welke onderdelen zou ik nemen?

Ik wil graag mijn computer upgraden. nu dacht ik dat ik het best de CPU en de Videokaart kan upgraden. welke onderdelen raad je me aan? ik heb een totaal budget van 250 euro. ik zit wel gebonden aan een socket 775. ik gebruik mijn computer trouwens voor gaming, dit zijn de specificaties van mijn pc nu: ik heb een acer aspire E571- HE69 mijn processor is een intel 2 dual (het zou ook duo kunnen zijn) core met een kloksnelheid van 1,86 GHz. mijn videokaart is een keer geupgrade, maar ik weet niet meer waarnaar. mijn pc geeft aan dat het een ATI Radeon 4300/4500 is.

wat bevelen jullie me aan?

Toegevoegd na 2 dagen:
ik heb 2 gb geheugen

Toegevoegd na 2 dagen:
zelf dacht ik hieraan

http://www.mycom.nl/Product/Beeld-Videokaart/Sapphire-Radeon-HD5770,1GB/265682 http://www.mycom.nl/Products/View/233859.aspx

Toegevoegd na 2 dagen:
zelf dacht ik hieraan

http://www.mycom.nl/Product/Beeld-Videokaart/Sapphire-Radeon-HD5770,1GB/265682 http://www.mycom.nl/Products/View/233859.aspx

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zit over je budget van 250 euro en verder bijna hetzelfde als wat ik zei. Kom je een dag later aan met: zelf dacht ik hier aan... jammer

Het beste antwoord

Intel Core 2 Quad Q8300 2.50 GHz
GigaByte Radeon HD 5770 1024 MB

Je werkgeheugen is ook erg belangrijk!
Hoeveel is dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

hoi Larssiey0,

erg lastig te beantwoorden vanaf dit toetsenbord.
neem het apparaat mee naar een betrouwbare computershop en laat het daar beoordelen.

een kleine lokale computerwinkel heeft hier de voorkeur. die worden bemand door gemotiveerd personeel.
grote computerketens hebben vaak minder deskundig en minder gemotiveerd personeel achter de balie staan.
(dit hoeft niet zo te zijn, maar de kans is aanwezig)

een zeer snelle (=dure) processor met te weinig geheugen werkt net zo slecht als een trage processor met veel te veel geheugen.
ervaren computerdeskundigen kunnen je daarin advies geven. en de juiste balans vinden.
daarna kan je altijd nog beslissen of je het wel/niet doet.

een tweede advies is het LATEN doen, want op processoren en geheugen krijg je geen garantie.
Als het in de winkel wordt gemonteerd dan kan je de boel testen voordat je hem mee naar huis neemt.

hieraan zijn kosten verbonden, maar geloof me, als het niet werkt, dan krijg je niets vergoed.
men weet namelijk niet hoe jij (en andere klanten) met ESD bescherming om gaat. daarom vervalt de garantie bij zelf knutselen.

suc6 Dré