Hoe kan ik een Alt-code typen (bv. infinity sign) ?

Ik zocht op hoe je een infinity sign kan typen met je toetsenbord, en ik kwam uit op Alt-codes. Die zegt dat je Alt ingedrukt moet houden terwijl je op je cijfer pad 236 intikt. Bij mij komt dan dit: ý Dat is geen infinity, blijkbaar kan je ook andere tekens maken ermee, zoals een hartje, maar ook dat werkt niet. Ik weet niet waar het aan ligt, mijn num lock staat gewoon aan. Weet iemand misschien wat er aan de hand is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Cryofiel
10 jaar geleden
Houd je de juiste Alt ingedrukt? Soms maakt dat uit, afhankelijk van je instellingen. Als ik de linker Alt ingedrukt houd en dan op het numerieke gedeelte 236 intyp (met NumLock aan), krijg ik dit: ∞ Als ik Alt-3 intyp, krijg ik dit: ♥
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er kunnen een paar dingen 'aan de hand zijn': 1: je moet (bijna altijd) 4 cijfers gebruiken, dus 0236 i.p.v. 236 en 2: het is afhanklelijk van het lettertype dat je gebruikt, zoek dus de Alt-code in het lettertype dat je daadwerkelijk gebruikt. 3: Niet alle symbolen in alle lettertypes hebben een Alt-code, in dat geval kun je het symbool kopieren uit 'speciale tekens' en plakken in je tekst.

Antwoorden (1)

Er zijn (blijkbaar) verschillende tekensets met verschillende ALT-codes (wat ik zelf nooit wist)
Onderstaande link bevat de alt codes die voor mij van toepassing zijn en dus waarschijnlijk ook voor jou want ALT-236 levert dezelfde ý op