Draadloos netwerk valt steeds weg, wat kan ik hieraan doen?

Bij mij valt de laatste maanden regelmatig het draadloze netwerk weg. Er is geen mogelijkheid meer om te verbinden met de router, dit is pas weer mogelijk na het rebooten van mijn router. Waar ik eerst dacht dat het probleem in de router zat, gebeurd het nu ook bij een nieuwe router en dan zou het probleem dus niet in de router zitten. Drivers waren op beide routers up-to-date.
Ik heb verschillende kanalen geprobeerd en via inSSIDer 3 gezocht naar de kanalen van andere netwerken om problemen hiermee te voorkomen.

Het internet via de kabels doet het wel foutloos en het probleem doet zich niet op één apparaat, maar op alle apparaten voor. Probleem Oplossen in Windows 7 komt maar met 1 oplossing: De router herstarten. Het is alleen erg vervelend omdat mijn draadverbinding dus ook wegvalt en mijn computer door de vele Internetgebruikende programma's vastloopt.

De verbinding valt niet met vaste intervallen uit, de ene keer duurt het 10 minuten voordat het gebeurd en de andere keer kan het tot langer dan een week duren voordat de problemen ontstaan.

Ik ben zelf vrij technisch maar ben nu door alle mogelijke problemen die ik kan verzinnen heen en misschien dat er anderen zijn die het probleem wel herkennen en kunnen oplossen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hebt best al wat ondernomen om het probleem op te lossen. De plaats van de router kan nog van invloed zijn op de sterkte van het signaal. Eventueel iets hoger plaatsen en uit de buurt houden van stoorzenders zoals draadloze telefoons en dergelijke. Als de ontvangst in de buurt van de router wel een goed resultaat geeft maar op grotere afstand niet, kun je kiezen voor een repeater om het signaal verder te versterken en het bereik te vergroten.

Met inSSIDer kun je normaal het sterkste kanaal vinden en de beste keuze maken uit kanaal 1, 6 of 11. Alleen de kanalen 1, 6 en 11 hebben onderling vrijwel geen overlap. In het geval al die kanalen in jouw omgeving overbezet zijn is het een optie om te kiezen voor een router die ook geschikt is voor de 5 GHz band.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het ook met nieuwe routers is dan ligt het misschien aan de configuratie van je netwerk. Wat je ook eens kunt proberen is een packet analyzer te draaien. Iets als Wireshark ofzo. Kunt je eens kijken wat er precies op je netwerk gebeurt.