Ja, want dan heb je gewoon een schone en 'kale' Windows installatie. Dus dan moet je dingen als graphics driver enzo weer downloaden. Handigste is om deze alvast op usb stick te zetten voordat je begint met de herinstallatie.

Toegevoegd na 33 seconden:
En natuurlijk een backup maken van alles wat jij wilt bewaren, savegames en instellingen van vanalles.
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik heb alitjd een volgorde
het kale syseem er op
Een virus scannner als je al niet windows defender hebt
via iobit.com
zet ik er advance systemcare op
en driverbooster
let wel de malware scanner mag ook wel maar is niet nodig
let even op de installatie of er niets mee wort geinstalleerd
dan alleen driverbooste

advance systemcare
laat ik scannen
niet om eventuele virussen te vinden maar om bestanden te vlaggen zodat deze altijd weer terug gezet worden mochten ze ongewild worden gewijzigd
er wordt meteen een goed herstelpunt gemaakt

Daarna driverbooster free
voor alle drivers

En de rest even regelmatig terug gaan naar windows update
je systeem zou meteen als vrij goed moeten werken

Maar met een paar reboots nadat het ene na het ander pakket updates binnen komt
Ben je zo in een loop van een dag weer helemaal bij.
intussen pak ikeen paar zwaarste game of zwaarste apllicatie die ik heb en installeer deze om eventuele optionele download die je anders misschien niet meteen krijgt er ook op te krijgen.
direct x net frame etc

ninite kan een handige site zijn om snel enkele basis programma's weer terug te krijgen.

mocht je van een herstel parttie draaien zullen alle driver er wle op zitten windows update doet de rest
maar er komt misschien Bloatware mee via een fabrieks herstel

na installatie kan je met decrapifier er weer af halen.

lekker snel
capthavoc
8 jaar geleden
Als het goed is installeerd Windows drivers automatisch wanneer dat nodig is (dus wanneer je een apparaat aansluit waar geen driver van is gaat hij aan de slag), maar ze moeten inderdaad opnieuw geïnstalleerd worden (maar je hoeft zelf niets te doen). Programma's moeten uiteraard wel opnieuw worden geïnstalleerd.