Is het normaal dat mijn Macbook Air (64 GB) zo weinig vrije opslag heeft?

Ik heb een Macbook air van eind 2012, 64 GB. Ik heb zojuist AL mijn bestanden op mijn HDD verwijderd, behalve die natuurlijk van de programma's enzo. Als ik dan kijk naar de verdeling van de opslag van mijn Macbook zie ik dit:
50.09 GB kan ik gebruiken van de 64 GB
15 GB is daar nog beschikbaar van.
Programma's nemen 10 GB in(Meer dan normaal)
Maar dan kijk ik verder en dan zie ik "Overige" staan met 0KB erachter(Dat is ook normaal). Maar als ik dat zou schatten dan zou dat neerkomen op zo'n 25 a 30 GB! Terwijl ik dus geen "eigen" bestanden meer heb, puur programma's en Mac OS zelf.

Nu is het normaal dat op een HDD van deze grootte ongeveer 1 GB "verloren" gaat, ik neem aan dat Mac ook op die 14 "verloren" GBs geïnstalleerd staat. Maar het rare vind ik dat mijn broer die precies dezelfde Macbook heeft, alleen van 128 GB, wel 120 GB kan gebruiken!
Je zou toch zeggen dat dit exponentieel is? Hoe kan het dat mijn broer bijna het dubbele over heeft?

Ik snap dat bepaalde bestanden van programma's onder "overige" worden gerekend, maar 25 GB lijkt me wel érg veel. Ik heb Clean my Mac 2 al gebruikt, en deze heeft 8 GB kunnen verwijderen, die heb ik niet meegerekend hierbij.

Ik ben van plan mijn Macbook opnieuw te gaan installeren, maar ben toch nieuwsgierig hoe dit kan.

Toegevoegd na 13 uur:
Ik heb zojuist mijn Macbook opnieuw geïnstalleerd en al mijn oude programma's erop gezet. Resultaat: 59GB is beschikbaar. Er is nog 42 GB vrij van de 59GB en er wordt maar 13GB gebruikt voor 'Overige bestanden'.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

misschien kan je het vragen bij de appstore?