Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Foutmelding bij opstarten pc.?

Wanneer ik mij computer opstart, krijg ik de volgende foutmelding:
reader_sl.ese - Kan onderdeel niet vinden
Deze toepassing kan niet worden gestart omdat MSVCR71.dll niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen.
Weet iemand wat dit betekent? En misschien nog wel belangrijker, wat ik eraan kan doen?
Ik heb al op virussen en spy-ware gescand.

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Heb je onlangs nog iets geinstalleerd waarna je deze melding kreeg? Want zoals hieronder staat is het niet alleen een specifiek Adobereader bestand maar een core onderdeel van Windows. Meerdere programma's kunnen dit gebruiken en wellicht is er een installatie geweest waardoor het is overschreven met bijvoorbeeld een oudere versie. Heb je niks geinstalleerd dan is een virus waarschijnlijker. Welke scanners heb je al gebruikt?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

reader_sl.exe is een een ondereel van Adobereader. Als je deze even op nieuw installeert zou je foutmelding moeten zijn verdwenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het probleem is niet zozeer de applicatie die de dll aanroept, maar het ontbreken van de dll zelf of een geldige verwijzing ernaar. Ik ga er van uit dat het bestand er zelf nog wel staat, maar dat de verwijzing in de registry er naartoe niet meer klopt. Om dat te repareren doe je het volgende:

START > uitvoeren > cmd [ok knop]

Nu start hij de command prompt op (zwart scherm met knipperende cursor) waar je de volgende tekst intikt:

regsvr32 /s %windir%\system32\msvcp71.dll

Daarna op de enter drukken en kijken wat hij als antwoord teruggeeft. Als dat een error is, dan zul je het bestand alsnog van internet of installatiecshijf moeten halen, anders zal de error weg zijn.

Als het een error is even hier antwoorden en dan zal ik de andere mogelijkheden uitschrijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing