Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil Ubuntu instaleren maar virtualbox geeft alleen 32bit van windows aan?

Ik heb een 64bit Windows systeem en nu wil ik Ubuntu installeren in VirtualBox maar die geeft alleen 32bit aan WAT MOET IK DOEN

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Probeer het volgende:
Sluit je computer af en start hem weer op wanneer hij opstart moet je op een bepaalde knop drukken het verschilt per merk (Knopper per merk: http://pcsupport.about.com/od/fixtheproblem/a/biosaccess_pc.htm) en als je in de bios bent ga je naar "Advanced bios settings" en dan selecteer je Virtualization en verander die naar enabled. Dit zou als het goed is moeten werken

Toegevoegd na 29 seconden:
Knoppen per merk*
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat komt omdat VirtualBox volledige ondersteuning biedt voor IntelVT, en jij hebt een AMD processor die deze functies niet biedt speciaal voor gevirtualiseerde omgevingen.
Ik kan er naast zitten, maar als AMD deze zelfde functionaliteit biedt dan MOET je in de BIOS ergens Virtualisation kunnen aanzetten.

In VirtualBox staat Enable PAE/NX default uit als VirtualBox geen processor detecteert die Virtualisation aanbiedt, deze moet aangevinkt zijn, als dat niet lukt dan via BIOS opties proberen te forceren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding