In mijn laptop scherm zit een barst , zou ik een nieuw scherm moeten kopen??

Ik heb een Acer Aspire One laptop en er zit sinds kort een grote barst in.
Zou ik ook een nieuw scherm er in kunnen laten zetten en zo ja hoeveel kost dat ongeveer , en waar zou ik dat kunnen laten doen?
Of moet ik een nieuwe laptop kopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.1K

Antwoorden (3)

Ik heb precies hetzelfde probleem een nieuw scherm ben je al gauw +/- 90 euro voor kwijt dus het is maar wat je zelf wilt. Als je gewoon niks wilt uitgeven kan je het ook met een hdmi kabel op een externe monitor aansluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, een reparatie is ZEKER mogelijk. Dit kan ook gedaan worden bij meer bedrijven dan je waarschijnlijk denkt!

Prijzen zijn nogal verschillend, en vaak moet je een offerte aanvragen. Ik heb één keer een laptopscherm reparatie gehad voor een 15" inch, dit kostte mij toendertijd ongeveer €100,-

Toegevoegd na 1 minuut:
fatih heeft gelijk dat de kosten nogal kunnen oplopen.

Bekijk waar je de laptop veel voor gebruikt.

Is het een laptop die eigenlijk alleen binnen het huis word gebruikt, of ga je er mee op stap?

Als je laptop zich altijd in het huis bevind is een "rondhangende" pc monitor een prima vervanger. Maarja, dan moet je die wel maar hebben aangezien monitoren vaak zelf niet onder de €90,- te krijgen zijn! (ex. tweedehands)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is natuurlijk net wat uzelf wil. Kijk een probleem zal het verder niet worden je kunt er zelfs gewoon mee door 'laptopen'. Probleem is als je er erg veel last van krijgt, wil je dan meteen een nieuwe kopen? Of via internet even goedkoop een reparateur zoeken? Dat is natuurlijk wat uzelf wil. Maar of het slim is ligt ook aan of de laptop nog goed werkt, etc.