Hoe herken je een Truecrypt container?

als bijvoorbeeld de extensie is veranderd.
Kan je dit zien aan de header?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Een truecrypt containers hebben in verkenner een andere kleur ( afhankelijk van je instellingen meestal rood) en de bestanden hebben de extensie .TC
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een TrueCrypt-container kun je alleen aan de extensie .tc herkennen. Wanneer je deze hebt veranderd, is het onmogelijk deze nog aan het een of ander te herkennen. Alles in zo'n container is versleuteld, inclusief de header, dus elke container ziet er weer anders uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Da's ook wat ik ervan dacht, maar wat ik niet durfde te antwoorden omdat ik het niet helemaal zeker wist. Overigens is er wel degelijk een manier om een TrueCrypt-container te herkennen, maar die werkt alleen als je het (of: een) wachtwoord kent. In dat geval kun je proberen het bestand als TrueCrypt-container te mounten. Werkt dat, dan is het bestand inderdaad een TrueCrypt-container. Werkt het niet, dan heb je ofwel het verkeerde wachtwoord te pakken, ofwel is het bestand geen TrueCrypt-container. Verder hebben TrueCrypt-containers natuurlijk een minimale grootte. Elk bestand dat kleiner is, kan geen TrueCrypt-container zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is allemaal waar, maar het eerste is geen middel om een container te herkennen, maar om brute force te gaan zoeken, terwijl het tweede een manier is om de mogelijkheden te beperken. Echt herkennen kun je ze simpelweg niet.
Cryofiel
11 jaar geleden
Yep, dat klopt. Vandaar dat ik je een plusje heb gegeven voor je antwoord.     ;-)