Sony Vaio touchpad knop werkt niet meer, wat moet ik doen?

Ik heb een Sony Vaio pc maar het touchpad werkt niet. Ofja, de linkerknop werkt niet. Het pad werkt wel, als ik eroverheen ga werkt het en als ik erop tik ook, en de rechterknop werkt ook. Maar die linkerknop doet het ineens niet meer? Nu heb ik ontdekt dat als ik hem lang ingedrukt hou dat hij wel klikt. Maar normaal moet hij het tocht meteen doen? En vroeger werkte hij wel. Kan iemand mij helpen??

Toegevoegd na 13 minuten:
Als ik er hard op druk werkt het, maar vroeger moest ik helemaal niet zo hard drukken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Zonde dat je het model er niet bij vermeldde.

Probeer als eerste je laptop uit te zetten. De accu er uit halen. 30 seconden zo laten liggen, de power knop indrukken, weer 30 seconden laten liggen. En vervolgens de accu er weer in & aanzetten.

Als er drivers voor de touchpad beschikbaar zijn, probeer deze dan opnieuw te installeren. Als er drivers zijn, heb je deze meestal via CD bijgeleverd gekregen. En anders zijn ze vaak te vinden op het internet door via Google te zoeken "Sony Vaio [Model] drivers".

Als het mogelijk is (en onderzoek dit voorzichtig) gebruik dan een dun object, schuif het tussen de laptop & het knopje en druk hem er zo uit. Grote kans dat er iets onder de knop zit waardoor hij moeite heeft met het detecteren dat hij word ingedrukt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Indien het niet mogelijk is de knop uit te duwen kun je altijd proberen met een Sprayduster er tussen te komen en even goed hard te blazen i.v.m. blokkerend vuil.