Hoe kom ik te weten in Windows XP waar mijn wallpaper staat?

Ik heb een reeks afbeeldingen getest en er één als bureaublad ingesteld. Nu weet ik die afbeelding ik nu als bureaublad heb ingesteld, niet meer staan. Hoe kan ik dit bestand terugvinden? Houdt Windows XP ergens tijdelijke locatie bij van het ingestelde bureaubladachtergrond? Tijdelijke locatie?

In c:\windows\web\wallpapers staat hij niet tussen, maar ik heb hem toch op het bureaublad staan. Waar staat hij dan wel (dat bestand he)

Toegevoegd na 2 minuten:
dus de naam van de afbeelding (het bestand)

ik wil namelijk mijn huidige wallpaper onder een ander naam bewaren en deze kopieren in mijn map "mijn wallpapers 2010" zodat ik een kopie heb van die bureaubladachtergrond. maar het probleem is dus dat ik het bestand (dus de afbeelding die nu als achtergrond ingesteld staat), nergens meer kan vinden. Het moet tocht ergens bewaard worden want xp geeft het als achtergrond weer (tijdelijke locatie? normaal in c:\windows\web\wallpapers... maar mijn huidige bureaubladachtergrond (de bestandsnaam ervan) staat er niet tussen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Je gaat op het bureaublad, via rechts klikken, naar de eigenschappen van je bureaublad, en als je dan bij bureaublad op bladeren klikt, zit je in de map waar je actieve wallpaper opgeslagen is.
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij bladeren heb ik geklikt, en ik weet nu in welke directory op mijn schijf deze stond, maar de file staat er niet meer in. Als ik nu een andere achtergrond kies en dan terug via bureaubladeigenschappen een achtergrond kies, krijg ik een grijs vlak als achtergrond (dus dan weet hij het echt niet meer staan) volgens mij wordt dat ergens tijdelijk bewaard. De situatie is dus als volgt: ik heb een afbeelding als bureaubladachtergrond ingesteld en vervolgens datzelfde bestand verwijderd; toch blijft windows xp de afbeelding herkennen tot ik natuurlijk een andere kies dus ergens moet hij dat bestand tijdelijk bewaren... ik heb dus zoals jij zegt rechtsklik op bureaublad, eigenschappen en dan tabje bureaublad en dan op bladeren klikken, dan krijg ik inderdaad de map waar de afbeelding in stond, maar niet de naam van de afbeelding zelf omdat deze door mij verwijdert is, maar toch is het nog de huidige achtergrond. Waar bewaart xp dat dan? Het staat niet meer op de harde schijf maar toch kan hij het nog tonen als achtergrond. Graag had ik geweten waar het bestand tijdelijk dan wordt opgeslagen.
rose
13 jaar geleden
Daar schiet mijn kennis toch ook tekort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op internet staat dat het als internet explorer achtergrond.jpg bewaard wordt, maar heb al gezocht op c:\ maar zoekfunctie vind het bestand niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OPLOSSING GEVONDEN. Ga naar je register naar de volgende sleutel (in XP) :
Start/Uitvoeren/Regedit [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\desktop] en bij "OriginalWallpaper" staat de exacte locatie van je huidige wallpaper !! Bij mij stond die tijdelijk op: c:\documents and settings\mijnnaam\local settings\application data\microsoft\wallpaper1.bmp Dus zelfs als je een afbeelding als achtergrond instelt, en nadien die afbeelding verwijderd van je harde schijf, maar de achtergrond niet wijzigt , maakt
windows een soort tijdelijk bestand wallpaper1.bmp aan. Rose heeft de aanzet gegeven en krijgt van mij de 10 punten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb de oplossing zelf gevonden, maar jij hebt de aanzet gegeven. Vandaar toch de 10 punten.