Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zorg ik ervoor dat alle nodige .dll-files aanwezig zijn op mijn computer?

Een week geleden heb ik een spel gekocht dat op een disc staat. Ik ben echter nog niet verder geraakt dan het inleidingscherm. Toen ik het voor de eerste keer probeerde te openen miste de MagCore.dll-file. Ik heb deze gedownload van het internet, in de correcte map geplaatst en vervolgens het spel opnieuw geopend. Spijtig genoeg deed hetzelfde probleem zich voor, maar nu met een ander .dll-bestand dat vermist was. Ik downloadde opnieuw het bestand, plaatste het in de correcte map, maar weeral miste er een ander .dll-bestand als ik het spel opende. Mijn prullenbak is leeg dus daar zijn geen 'perongeluk' gewiste .dll-bestanden.

Ergens las ik dat je je computer in safe mode moest opstarten en vervolgens het spel moest openen waar de problemen zich voordeden. Ik deed dit en inderdaad, er kwam geen foutmelding van een vermist .dll-bestand!
Hoe zorg ik ervoor dat dit ook gebeurt in 'normale' mode?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
794
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Spel al opnieuw geinstalleerd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja. Elke keer als ik een nieuw .dll had gedownload

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het allereerste dat je moet proberen als er een dll-bestand ontbreekt is het opnieuw installeren van de software.
Als dat niet helpt kun je je systeem bestanden checken, met de System File Checker: ga naar Start > Uitvoeren en typ "sfc /scannow" (zonder de aanhalingstekens).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'het opnieuw installeren van de software': bedoel je dan dat ik de .dll bestanden moet opnieuw proberen downloaden? Wel dat doe ik, maar er komt steeds een nieuw bestand bij. Of bedoel je dat ik het spel opnieuw moet installeren? Ook al eens geprobeerd en heeft ook geen effect.
Ik zal nu eens de bestanden checken, bedankt voor de tip!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sfc /scannow werkt ook niet. Ik heb hem laten lopen maar het heeft geen effect gehad. Ik merk wel dat als ik in het laat lopen ik 'system32' zie staan, terwijl mijn .dll files in sysWOW64 staan (anders erkent het spel ze niet)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah, je gebruikt Windows (7?) 64-bits. Daar weet ik helaas niet al te veel vanaf, sorry. Ik hoop dat iemand anders je kan helpen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding