Hoe weet mijn vader van hoelaat tot hoalaat ik op msn zit?

Het is echt raar, mijn vader ziet precies de tijd dat ik ben ingelogd, en uitgelogd. Is dat een programma? Of een site? HELP IEMAND.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het probleem is., hij zit 2 verdiepingn onder me, en ik heb een eigen computer.
ik snap hier nix van !

Toegevoegd na 22 uur:
Ik heb toch recht op privacy ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij wil je vader dat ook zo houden, dat je er niets van snapt hoe hij dat weet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@thotobest, je hebt de box van pandora geopend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar omdat je eerlijk bent, heb ik je wel een + gegeven voor goede vraag. Geef je een tip ga naar de bieb en lees alle boeken en magazines over het besturingssysteem en je vindt een weg om je vader te slim af te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankje. Wou dat ik je +1 kan geven, maar ik ben pas rang 1...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lachen zeg, waarschijnlijk zit heel je computer vol met afluister en afkijkprogramma's. Die zijn zo te downloaden, en gratis. Oh ja, onvindbaar ook voor de leek. Je moet namelijk wel weten waarna je zoekt. Misschien zit je webcam ook wel aan zijn computer vast, kijkt hij mee. Je hebt rouwens ook programma's die om de zoveel tijd een screenshot maken en dat opslaan, of verzenden + elke toestaanslag registreren en bijhouden. Tsja, privacy heb je niet op een computer.

Antwoorden (18)

Staat je vader niet gewoon in je msn lijst?
Misschien onder een andere naam...

Of hij hoort je typen, misschien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,in mijn msn lijst staat hij niet, En lees mijn edit aub
Dat kan inderdaad, hoe verklap ik niet. Ik gebruik het overigens ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rebecca
14 jaar geleden
ben jij zijn vader:P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar heb wel een dochter in een meilijke leeftijd ):
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal gelijk. Internet kan een boze buitenwereld zijn voor kinderen. Ze onbeperkt hun gang laten gaan op het internet lijkt me niet wenselijk. Niks mis met een beetje controle.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De rat heeft mij een min gegeven (:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
controle is niks mis mee, maar je moet wel hun privacy bewaren. als je controle wilt houden dan kun je dat toch aan ze vertellen? vertellen dat je af en toe even kijkt of ze niks gevaarlijks aan het doen zijn?
als je gewoon een beetje mee gaat loeren is het echt schending van privacy en ook gewoon niet eerlijk!
zou jij het leuk vinden als ze meekijken bij alles wat JIJ doet? of als ze jouw mail gaan lezen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik niet deze keer, maar het is dan ook geen antwoord op de vraag, de meeste vaders zullen dit wel een wenselijk antwoord vinden ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn laatste reactie op deze vraag, mijn dochter weet dat ik dat kan (omdat ik dat gelijk tegen haar gezegd heb), en heeft daar totaal geen moeite mee. Overigens kijk ik nauwelijks. Wel heb ik ook haar computer ook zo afgesteld dat ze maar bepaalden uren op haar pc kan, dat vindt ze minder, maar ze hoeft niet 24 per dag op de PC. Haar pech dat ik ITer ben
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Jamie: Dat vind ik oo, maar uit de vraagstelling blijkt dat papa niet stiekem meeloert en zoals ik het lees alleen kijkt hoe lang er ge MSNt wordt. Dus heel stiekem is dat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmmpf. de meeste mensen zijn ouders hier, en zeggen dus ook: Ga maar gewoon op tijd slapen, dan hoeft je vader ook niet telkens te kijken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar komt de misvatting vandaan dat kinderen in deze situatie een bijzonder recht op privacy zouden hebben dat dan overtreden wordt? Je bent als ouder verantwoordelijk voor wat het kind doet, ik vind dat een zekere controle daar bij kan horen, gevraagd en ongevraagd, vooraf of achteraf gemeld of niet gemeld aan het kind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit gaat om de bescherming van het kind, ik heb hem echter wel een + gegeven voor zijn vraag en eerlijkheid. Ik had trouwens al een - van hem gehad, maar dat vondt ik zijn reactie wel waard. Overigens de MOD was het in dit geval met mijn eens:
som Ik niet deze keer, maar het is dan ook geen antwoord op de vraag, de meeste vaders zullen dit wel een wenselijk antwoord vinden ;o)""
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het er helemaal mee eens. Je hoeft niet te weten WAT ze schrijven (privacy, inderdaad, al hangt dat ook sterk van de leeftijd van het kind af en is enige controle soms zeker wenselijk) maar hoe LANG, daar moet je als ouder wel izicht in hebben. Ik red het nog met geen internet op de slaapkamer, Computers genoeg in huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Jeroen: Als ik als "de mod" had geregareerd was je antwoord verplaatst naar de reacties. Ik heb je op dit antwoord ook geen plus gegeven en ook geen min. Ik gaf aan als vader van een puber het wel een logische reactie te vinden, maar meer dan een reactie is het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
okr
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@jeroen: Jeroen, ik heb jou helemaal geen min gegeven, ik ben nog rang 1, kanniestemmen .
ik weet wel dat ergens in de pc gesprekken opgeslagen worden en dat je die kan terug lezen,
ik weet zo niet meer presies waar dat staat.
maar mischien dat er tijden bij staan in die gespreksgeschiedenis.

je kan dat wel uitschakelen dat het niet meer opgeslagen word. maar ik weet niet meer presies hoe
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die is er ook, maar dat is niet de juiste (:
Tja, ik weet het antwoord maar hoe oud ben je?

In de tijdelijke internetbestanden staat precies wanneer je op een site bent geweest en wanneer je over gaat naar een andere site.

Betekent het dat je niet meer gesnapt wilt waorden? Dan moet je na gebruik naar Extra gaan op de internet pagina; daar zie je bestanden verwijderen, klikken en foetsie!
Nog beter om op bestanden weergeven te klikken, daar kun jij je bestanden selecteren en verwijderen, dan blijft de rest staan, anders valt het wel heel erg op.

Bij je msn kun je bij extra aanvinken om gespreksgeschiedenis te bewaren, deze moet je uitvinken.

Succes en niet te laat naar bed!

Toegevoegd na 12 minuten:
Misschien niet slim van mij om je dit te vertellen maar ik ben al te laat om het te veranderen omdat je het al gelezen hebt, sorry!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben 14 jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oke dan snap ik het helemaal, mensen zijn niet blij met mijn uitleg, iok heb 2 x - gekregen maar goed jij stelt een vraag en ik ben bereid tot een eerlijk antwoord
rebecca
14 jaar geleden
daar moet je nu niet teveel op letten iedereen krijgt minnetjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Jeannette, deze opties staan op je PC. Er vanuitgaande dat vader niet constant inlogt op de PC van thotobest heeft het lokaal wissen geen zin. En eerlijk gezegd hebben wij de logging van teksten ook aan staan, voor de eigen veiligheid. Als er iets vervelends gebeurt kan je eventueel samen makkelijker actie ondernemen. Ik zou mijn dochter dan bijvoorbeeld kunnen leren hoe ze selectief de bestanden verwijderd desgwenst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ahaaa, ik heb ook alles aan staan om dingen te kunnen volgen. Zij is 14 jaar, dus.................
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel Rebecca, ben net nieuw op de site, moet even wennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ZIJ? ik ben toch echt een hij hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@thothebest: Je kunt beter in je profiel even je leeftijd en geslacht zetten. Dat voorkomt verwarringen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O, sorry hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geeft niet joh. !
@som: Slim !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou succes er mee hé! Niet door vertellen......hahahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahah ! dankjewel !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Minnetjes zijn door mensen die bang zijn dat hun kind er nu ook achterkomt. Het is wat mij betreft het enige goede antwoord. Ik ben 23 en ik woon op mezelf; zelfs ik wist dit niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
compleet mee eens jelle. +1 ook voor het antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank jullie wel voor de waardering!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de "porno-modus" van Google Chrome gebruiken (ctrl-shift-N voor nieuw venster"), en er wordt niets meer opgeslagen. Sommige andere browsers ondersteunen dit inmiddels ook....
Er zijn verschillende mogelijkheden. Het kan zijn dat je gespreksgeschiedenis wordt opgeslagen en dan is het aan de hand daarvan simpel te controleren, want daar staan de tijden in.
Verder kan er ook ouderlijk toezicht zijn geïnstalleerd, waar je ook precies kunt zien wat iemand doet op de pc.

Mijn petje af voor je vader hoor. Er zijn veel te weinig ouders die hun kinderen controleren op internet en msn. Ik zag aan de andere vraag dat je pas 13 bent... Dan is het nog goed dat je vader dat doet. Zo lang je geen verkeerde dingen doet, heb je niks ervan te vrezen en als je wel verkeerde dingen doet, dan zul je achteraf blij zijn met je vader, die de rotzooi voor je opruimt.

Ik snap dat je het zelf vervelend vindt en dat je je privacy wilt, maar bedenk dat internet en msn vele gevaren kent waar jij geen weet van hebt. Mijn advies voor jou: wees lekker kind, laat je vader (en moeder) de regels bepalen en geniet verder van wat je mag en doet, en denk niet te veel na over wat je niet mag en niet doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nouu, jullie zijn volwassen zeker?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of ik volwassen ben laat ik in het midden. Ik ben in ieder geval ouder dan jij en heb zelf kinderen in jouw leeftijd, dus vandaar mijn antwoord...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap het al. Maar het is lijkt me wel normaal dat ouders graag willen zien wat hun kind 'uitspookt'
Dan heeft hij Pidgin vermoed ik.
Ik heb zelf pidgin, en die laat o.a. tot op de seconde zien wanneer één van mijn contacten voor het laatst online was...

Toegevoegd na 2 minuten:
* dit geld wel alleen voor het online zijn met een chatprogramma als mesenger.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Google eens op syslog...daar kun je veel meer mee dan dat de meeste mensen lief is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi, een mogelijkheid om ongezien te mailen met je vrienden is dit te doen via je hyves. Dit is, denk ik, niet te controleren door anderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook dat is te controleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je meent het! Hoe dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn 2 programma's die dat kunnen. Naam weet ik niet.
Als er meerdere computers op 1 netwerk zitten, kan je volgens mij van al die computers precies zien welke informatie er allemaal verstuurd wordt. Ik heb eens een boek gelezen over hackers en die kunnen heel makkelijk als ze op 1 computer kunnen inbreken alle info van het hele netwerk lezen.
Maar of dat makkelijk is, hoe je dat dan doet en wat je ervoor nodig hebt, weet ik niet. Maar als je pa redelijk wat verstand heeft van computers, zou het kunnen dat hij dat doet.
Maar andere mogelijkheden die anderen hierboven al aangaven, zouden ook heel goed kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi,

Je beseft neem ik aan dat je msn status gewoon overal op internet op te vragen is? Dus als jij op available staat, dan kan hij dat gewon opvragen.

Daarnaast zijn er logging programma's die jouw computer gebruik registreren. Maar ik denk dat hij gewoon via het web in de gaten houdt wanneer jij online komt.

zoek maar eens op MSN Status Checker

Helaas zijn er zoveel verschillende..

Je kan wellicht beter aan je vader bewijzen dat hij je gewoon kan vertrouwen, en hem vragen waarom hij je in de gaten denkt te moeten houden. Gewoon, zelfstandig volwassen gedragen, dan krijg je vertrouwen en hoef je je geen zorgen te maken wie er mee kijkt beneden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet gewoon je geschiedenis van die dag wissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zo slim bent om je vraag hier te stellen, dan kun je ook vast en zeker wel de programma's vinden die op jouw pc draaien... toch? Zoals al eerder gezegd zijn er verschillende programma's die jouw bezigheden registreren en doorgeven aan een derde persoon (in dit geval je vader). Deze programma's draaien zichtbaar of onzichtbaar op jouw systeem. Als ze zichtbaar zijn staan ze rechtsonder in de taalkbalk. Dan zijn ze eenvoudiger af te sluiten. Maar er zijn ook programma's die onzichtbaar op je pc draaien. Daarvan wordt het veel lastiger om deze af te sluiten. Dit zijn zogenaamde 'processen'.

Ter info: Er zijn ook nog programma's je complete beeldscherm 'kopieren' op bijvoorbeeld het beeldscherm van je pa, dus dan kan hij ook nog zien wat je zegt.

Volgens mij heb ik je nu wel een aantal punten gegeven waarop je weer kunt googlen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hardstikke bedankt. Bij mij was dus al het eerste wat in me op kwam zon proces maar, ik heb alles al van al die processen nagekeken en ik heb niks gevonden wat enige verbinding maakt met een andere computer.
Hij heeft gewoon precies de tijd dat ik online en offline ga. Dus dat is neem ik aan geen NetBesk ( een van die programmas die je beeldscherm kopieert(lastig te vinden op google btw)) Als ik rang 2 was, had ik je alsnog +1 gegeven voor je antwoord! Dankjewel!
Die leest je windows-cache-bestanden uit, die hebben een time-stamp en er zitten cookies in enz enz, die ziet nog veel meer dan jij denkt... Maar je kunt het allemaal zelf leren hoor... Als je het wil leren dan is dat helemaal niet zo moeilijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan zijn dat je gespreksgeschiedenis in de gedeelde mappen wordt opgeslagen. Dit zijn de mappen die beschikbaar zijn voor alle computers in het netwerk van je huis. Maar het kan ook dat hij via de remote desktop je computerscherm kan bekijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn verschillende manieren om te zien of iemand online is. Zeker als beide PC's de internetverbinding delen is het helemaal niet zo moeilijk te kijken of iemand aan het surfen of MSN'en is.
Je hebt zeker recht op privacy, maar volgens mij heb je dat ook; in goed vertrouwen heb je de beschikking over een eigen computer op je eigen kamer. Je vader ziet niet met wie je MSN't en wat je allemaal met hen bespreekt, maar ziet wel hoeveel tijd je eraan besteedt. Het feit dat jij weet dat hij dat kan zien, betekent ook dat hij 't niet stiekem achter je rug om doet, maar er eerlijk over is.

Als je dat vervelend vindt heb ik slecht nieuws voor je; als je later wilt gaan werken en wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, zul je zien dat degenen die tegenover je zitten al vanalles van je weten. De dingen die je op weblogs, twitter, facebook, myspace of hyves hebt verteld zijn erg interessant voor medewerkers Personeelszaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien heeft hij stiekum een keyelogger geinstalleerd toe je de computer kreeg. de keylogger laat zien welke toets je ooit heb in getypt dat zijn lappen tekst en natuurlijk wachtwoorden.Of je msn is met een brute force hack progamma gekraakt.Er zijn zelfs progs op cd hiervoor te koop.Overgens een brute force progamma, probeert met brute snelheid zo veel mogelijk wachtwoord combinaties uit.En misschien na een kwartier heeft hij je wachtwoorden te pakken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bescherm je computer met:

antispysoftware
antihack software
en verander je wachtwoord.

en zet je status zoveel mogelijk op offline (dan kan je toch gewoon gaat kletsen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk bij Start/Documenten/Mijn ontvangen bestanden. Staat daar je naam bij, klik dan daar op en dan op Geschiedenis. Zie je dan een lijst met mensen met wie je hebt gechat dan klik je die aan met R-muisknop en kies openen met Explorer. Dan kun je alles lezen met wie je hebt gechat en wanneer. Dat kan je vader ook. Je kunt het ook uitschakelen maar dat ga ik je niet vertellen hoe dat moet .... ;-)