Hoe weet mijn vader van hoelaat tot hoalaat ik op msn zit?

Het is echt raar, mijn vader ziet precies de tijd dat ik ben ingelogd, en uitgelogd. Is dat een programma? Of een site? HELP IEMAND.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het probleem is., hij zit 2 verdiepingn onder me, en ik heb een eigen computer.
ik snap hier nix van !

Toegevoegd na 22 uur:
Ik heb toch recht op privacy ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Staat je vader niet gewoon in je msn lijst? Misschien onder een andere naam... Of hij hoort je typen, misschien.

Dat kan inderdaad, hoe verklap ik niet. Ik gebruik het overigens ook.

ik weet wel dat ergens in de pc gesprekken opgeslagen worden en dat je die kan terug lezen, ik weet zo niet meer presies waar dat staat. maar mischien dat er tijden bij staan in die gespreksgeschiedenis. je kan dat wel uitschakelen dat het niet meer opgeslagen word. maar ik weet niet meer presies hoe

Tja, ik weet het antwoord maar hoe oud ben je? In de tijdelijke internetbestanden staat precies wanneer je op een site bent geweest en wanneer je over gaat naar een andere site. Betekent het dat je niet meer gesnapt wilt waorden? Dan moet je na gebruik naar Extra gaan op de internet pagina; daar zie je bestanden verwijderen, klikken en foetsie! Nog beter om op bestanden weergeven te klikken, daar kun jij je bestanden selecteren en verwijderen, dan blijft de rest staan, anders valt het wel heel erg op. Bij je msn kun je bij extra aanvinken om gespreksgeschiedenis te bewaren, deze moet je uitvinken. Succes en niet te laat naar bed! Toegevoegd na 12 minuten: Misschien niet slim van mij om je dit te vertellen maar ik ben al te laat om het te veranderen omdat je het al gelezen hebt, sorry!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Er zijn verschillende mogelijkheden. Het kan zijn dat je gespreksgeschiedenis wordt opgeslagen en dan is het aan de hand daarvan simpel te controleren, want daar staan de tijden in. Verder kan er ook ouderlijk toezicht zijn geïnstalleerd, waar je ook precies kunt zien wat iemand doet op de pc. Mijn petje af voor je vader hoor. Er zijn veel te weinig ouders die hun kinderen controleren op internet en msn. Ik zag aan de andere vraag dat je pas 13 bent... Dan is het nog goed dat je vader dat doet. Zo lang je geen verkeerde dingen doet, heb je niks ervan te vrezen en als je wel verkeerde dingen doet, dan zul je achteraf blij zijn met je vader, die de rotzooi voor je opruimt. Ik snap dat je het zelf vervelend vindt en dat je je privacy wilt, maar bedenk dat internet en msn vele gevaren kent waar jij geen weet van hebt. Mijn advies voor jou: wees lekker kind, laat je vader (en moeder) de regels bepalen en geniet verder van wat je mag en doet, en denk niet te veel na over wat je niet mag en niet doet.

Dan heeft hij Pidgin vermoed ik. Ik heb zelf pidgin, en die laat o.a. tot op de seconde zien wanneer één van mijn contacten voor het laatst online was... Toegevoegd na 2 minuten: * dit geld wel alleen voor het online zijn met een chatprogramma als mesenger.

Bronnen:
Pidgin

Google eens op syslog...daar kun je veel meer mee dan dat de meeste mensen lief is...

Hoi, een mogelijkheid om ongezien te mailen met je vrienden is dit te doen via je hyves. Dit is, denk ik, niet te controleren door anderen.

Als er meerdere computers op 1 netwerk zitten, kan je volgens mij van al die computers precies zien welke informatie er allemaal verstuurd wordt. Ik heb eens een boek gelezen over hackers en die kunnen heel makkelijk als ze op 1 computer kunnen inbreken alle info van het hele netwerk lezen. Maar of dat makkelijk is, hoe je dat dan doet en wat je ervoor nodig hebt, weet ik niet. Maar als je pa redelijk wat verstand heeft van computers, zou het kunnen dat hij dat doet. Maar andere mogelijkheden die anderen hierboven al aangaven, zouden ook heel goed kunnen.

Hoi, Je beseft neem ik aan dat je msn status gewoon overal op internet op te vragen is? Dus als jij op available staat, dan kan hij dat gewon opvragen. Daarnaast zijn er logging programma's die jouw computer gebruik registreren. Maar ik denk dat hij gewoon via het web in de gaten houdt wanneer jij online komt. zoek maar eens op MSN Status Checker Helaas zijn er zoveel verschillende.. Je kan wellicht beter aan je vader bewijzen dat hij je gewoon kan vertrouwen, en hem vragen waarom hij je in de gaten denkt te moeten houden. Gewoon, zelfstandig volwassen gedragen, dan krijg je vertrouwen en hoef je je geen zorgen te maken wie er mee kijkt beneden.

je moet gewoon je geschiedenis van die dag wissen.

Als je zo slim bent om je vraag hier te stellen, dan kun je ook vast en zeker wel de programma's vinden die op jouw pc draaien... toch? Zoals al eerder gezegd zijn er verschillende programma's die jouw bezigheden registreren en doorgeven aan een derde persoon (in dit geval je vader). Deze programma's draaien zichtbaar of onzichtbaar op jouw systeem. Als ze zichtbaar zijn staan ze rechtsonder in de taalkbalk. Dan zijn ze eenvoudiger af te sluiten. Maar er zijn ook programma's die onzichtbaar op je pc draaien. Daarvan wordt het veel lastiger om deze af te sluiten. Dit zijn zogenaamde 'processen'. Ter info: Er zijn ook nog programma's je complete beeldscherm 'kopieren' op bijvoorbeeld het beeldscherm van je pa, dus dan kan hij ook nog zien wat je zegt. Volgens mij heb ik je nu wel een aantal punten gegeven waarop je weer kunt googlen.

Die leest je windows-cache-bestanden uit, die hebben een time-stamp en er zitten cookies in enz enz, die ziet nog veel meer dan jij denkt... Maar je kunt het allemaal zelf leren hoor... Als je het wil leren dan is dat helemaal niet zo moeilijk...

Het kan zijn dat je gespreksgeschiedenis in de gedeelde mappen wordt opgeslagen. Dit zijn de mappen die beschikbaar zijn voor alle computers in het netwerk van je huis. Maar het kan ook dat hij via de remote desktop je computerscherm kan bekijken.

Er zijn verschillende manieren om te zien of iemand online is. Zeker als beide PC's de internetverbinding delen is het helemaal niet zo moeilijk te kijken of iemand aan het surfen of MSN'en is. Je hebt zeker recht op privacy, maar volgens mij heb je dat ook; in goed vertrouwen heb je de beschikking over een eigen computer op je eigen kamer. Je vader ziet niet met wie je MSN't en wat je allemaal met hen bespreekt, maar ziet wel hoeveel tijd je eraan besteedt. Het feit dat jij weet dat hij dat kan zien, betekent ook dat hij 't niet stiekem achter je rug om doet, maar er eerlijk over is. Als je dat vervelend vindt heb ik slecht nieuws voor je; als je later wilt gaan werken en wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, zul je zien dat degenen die tegenover je zitten al vanalles van je weten. De dingen die je op weblogs, twitter, facebook, myspace of hyves hebt verteld zijn erg interessant voor medewerkers Personeelszaken.

misschien heeft hij stiekum een keyelogger geinstalleerd toe je de computer kreeg. de keylogger laat zien welke toets je ooit heb in getypt dat zijn lappen tekst en natuurlijk wachtwoorden.Of je msn is met een brute force hack progamma gekraakt.Er zijn zelfs progs op cd hiervoor te koop.Overgens een brute force progamma, probeert met brute snelheid zo veel mogelijk wachtwoord combinaties uit.En misschien na een kwartier heeft hij je wachtwoorden te pakken

bescherm je computer met: antispysoftware antihack software en verander je wachtwoord. en zet je status zoveel mogelijk op offline (dan kan je toch gewoon gaat kletsen)

Kijk bij Start/Documenten/Mijn ontvangen bestanden. Staat daar je naam bij, klik dan daar op en dan op Geschiedenis. Zie je dan een lijst met mensen met wie je hebt gechat dan klik je die aan met R-muisknop en kies openen met Explorer. Dan kun je alles lezen met wie je hebt gechat en wanneer. Dat kan je vader ook. Je kunt het ook uitschakelen maar dat ga ik je niet vertellen hoe dat moet .... ;-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100