Hoe met spoed bellen zonder telefoon?

Geïnspireerd door een horrorfilm waar een computer met internet aanwezig is maar geen telefoon. Stel, je moet met spoed 112 bellen en tijd om programma's te downloaden is er niet meer, hoe kun je dan snel het alarmnummer bellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (1)

Naar de buren rennen is verreweg het snelst.
Via Internet is er geen rechtstreekse verbinding naar 112, en al had je Skype al geinstalleerd, dat leent zich niet voor het maken van noodtelefoontjes als naar 112.
(http://www.skype.com/intl/en-gb/legal/emergency/)

Film is maar film. In de praktijk heeft vrijwel iedereen die Internet heeft ook telefoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en die telefoon gaat via internet...
ouderwets 'klikkerdeklik' een nummer kiezen gaat niet meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In horrorsituaties kun je meestal niet naar de buren rennen... er staat dan altijd de één of andere zombie in de weg ;)