Kan je op een internetverbinding waar slechts een MAC adres is toegestaan (Dus 1 pc met internet mogelijk) omzeilen door een router aan te sluiten?

De vraag is wat onduidelijk maar kon het niet beter verwoorden in zo weinig tekens. Het zit namelijk zo. Ik ga binnenkort op kamers en de woningcoöperatie heeft me gevraagd het MAC adres van een pc door te geven. Door middel van dit ene MAC adres is het dus maar mogelijk om op 1 apparaat tegelijkertijd internet te ontvangen, omdat alleen het apparaat met het overeenkomstige MAC adres internettoegang verkrijgt.

Nu zat ik te denken: als ik het MAC adres van een router doorgeef, kan ik dan andere apparaten aansluiten op het internet of werkt dit met geen mogelijkheid?

Ik wil dit graag omdat ik buiten mijn laptop ook graag mijn ps3 en smartphone van WIFI/internet voorzie.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Flink ouderwets van die woningbouwcorporatie.
Schrijven ze pc nog met sch?

Het beste antwoord

ja, dat zou moeten werken.
Eventueel kan die ene PC ook als toegangspunt dienen voor andere apparaten via ICS (internet connection sharing)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jazeker, dat kan. Het mac adres can de uplink van de router is een goed antwoord. Wat jij dan op je eigen netwerk doet is je eigen verantwoordelijkheid, is gangbaar bij veel aanbieders (zoals ziggo)