Heb ik een 2e abonnement nodig naast mijn smartphone?

Als ik naast mijn smartphone een tablet wilt hebben/kopen; moet ik dan een 2e abonnement nemen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Staat je telefoon het gebruik van persoonlijke hotspots toe? Daarmee kan je namelijk je telefoon gebruiken als wifipunt voor je tablet. Zo gebruik ik m dus. Mijn tablet heeft alleen wifi en als ik buiten wifibereik ben zorgt mijn telefoon voor het wifisignaal. Zo heb je geen apart tablet abonnement nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij sommige providers kan je een duo -sim krijgen voor als je 2 telefoons hebt. Wellicht werkt sim 2 ook voor je tablet. Eerst met je huidige sim proberen lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt er aan, wil je alleen in huis via wifi, is geen ab. nodig. Wil je overal kunnen internetten wel, echter je kan ook nog kiezen voor een dual sim, dus 2 sim kaartjes, met zelfde nummer en ab. Nadeel is dan, of de een of de ander gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je genoeg hebt aan wifi thuis en sommige openbare plekken is het antwoord nee. Een andere mogelijkheid is dual sim (met als nadeel dat het of de ene of de andere simkaart gebruiken is). Ook is het een optie om met je ene telefoon de andere te voorzien van internet (wifi hotspot), hierbij is het nadeel dat je batterij aanzienlijk sneller leeg gaat. Een derde keuze is het aanschaffen van een data abonnement, die is altijd te gebruiken en staat los van je telefoon. Reken hierbij wel op 15,- of meer per maand.