Hoe krijg ik mijn optische geluidskabel, signaal naar mijn surround versterker?

Ik heb een nieuwe geluidskaart gekocht voor mijn pc maar er komt alleen geluid uit de 3,5 plug en niet de optische audio kabel.
Is er mischien een mogelijkheid om dit aan te zetten ik kan namelijk niets vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft je nieuwe geluidskaart volgens de specificatie wel een optische uitgang?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de optische geluidskabel al aangesloten alleen er komt geen geluid uit, het is een 7.1 soundcard met optische uitgang
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je de drivers geïnstalleerd? Zit er extra software bij de geluidskaart? Welke geluidskaart is het?

Antwoorden (1)

Je zult dit (softwarematig) op met mixerpaneel van je geluidskaart moeten kunnen in en uitschakelen.En anders zal je moeten zoeken in het configuratiescherm onder geluid.Dit is meestal een kwestie van dit ergens digital out aanvinken.