Omdat alle die geen succes worden van het Net worden afgehaald. Bovendien is Sanoma zeer groot en doen ze eerst een goed marketingsonderzoek alvorens een website te lanceren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
omdat sanoma succesvolle websites opkoopt

"Het Finse SanomaWSOY nam in 2001 de tijdschriftendivisie van VNU over voor 1,25 miljard euro. Bij de overname kreeg Sanoma ook Ilse Media in handen, een dochteronderneming van VNU die was ontstaan in 2000, toen VNU de internetuitgever Ilse Media (opgericht in 1996, bekend van de zoekmachine Ilse) en het in 1998 opgerichte startpagina.nl had overgenomen, en deze samen met haar eigen websites (onder meer NU.nl) had ondergebracht in Ilse Media B.V. In 2006 nam Sanoma het internetbedrijf Rosetta Holding over, waardoor Schoolbank.nl in Sanoma's bezit kwam. Een jaar later werden de golfbladen van Wegener aangekocht. In 2009 werd het dochterbedrijf Ilse Media hernoemd tot Sanoma Digital, en werden alle digitale activiteiten van Sanoma Uitgevers daar ondergebracht. In 2011 werden Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital samengevoegd tot Sanoma Media.
Op 29 juli 2011 werd Sanoma met een belang van 67% de meerderheidsaandeelhouder van SBS Broadcasting. Daarin zijn NET 5, SBS 6, Veronica TV, Veronica Magazine, Totaal TV (laatstgenoemden Veronica Uitgeverij), SBS Productions, Veronica Litho en Veronica Concept Design in ondergebracht."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sanoma_Media
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is niet waar; onlangs is de Duitstalige versie van nu.nl uit de lucht gehaald vanwege gebrek aan succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat Sanoma zelf helemaal geen websites maakt of concepts ontwikkeld, maar sites overneemt die een succes (lijken te) worden. Soms gaat het daarna alsnog mis, en stoten ze een site weer af.
Voortdurend 'winnaars' kopen en 'verliezers' weer wegsturen, levert uiteindelijk natuurlijk een plaatje van 'lleen maar succesformules' op.

Sanoma is zelf eigenlijk niks meer of minder dan een uitgeverij. Ze schrijven en bedenken 'hun' materiaal dus uiteindelijk niet zelf, maar publiceren het werk van anderen, en weten daar behoorlijk goed de krenten uit de pap te vissen. Dat is uiteindelijk ook de taak van een uitgeverij.

Je vraag is feitelijk vergelijkbaar met "waarom geeft Meulenhoff zoveel goede SF-boeken uit ? " Dat is nu eenmaal de specialiteit van Die uitgeverij. En er is meer dan genoeg materiaal om uit te kiezen.