Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zet ik spam berichten van de ABN amro bank stop?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nieuwe ronde nieuwe kansen?
Ritsuka
13 jaar geleden
Goed kijken of het wel echt van de ABN is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik word nooit gemaild door de abn...
Cryofiel
13 jaar geleden
Precies. Je ziet meestal vrij snel of het een poging tot phishing is. In dat geval helpt slechts een goed spamfilter. Als je geen klant bent bij deze bank, kun je misschien bij je provider instellen dat *alle* berichten die van ABN AMRO (lijken te) komen worden geblokkeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker veel info van vraagsteller.
Lees verderop in een reactie:
"Ik heb geen account bij ANB" (Zal wel ABN zijn)
Phishing dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neelam is GV spammer.
Als de antwoorden hem niet bevallen wist hij zijn vraag en stelt hem opnieuw.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Ik vermoed dat je niet zozeer "spam" van ABN/Amro ontvangt, maar dat dit zogenaamde Phishing-mails zijn, waarmee men poogt je te verleiden op een link te klikken en daar gegevens achter te laten.

Dit soort mails is moeilijk stop te zetten, omdat het elke keer weer vanaf een ander adres gestuurd wordt.
Je zou kunnen proberen alle mails waar ABN/Amro in genoemd wordt te blokkeren, maar dat kan er weer voor zorgen dat je mail die je wel wilt ontvangen niet ontvangt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen account bij ANB dus hoe blokkeer ik dit?
Ik heb een MAC.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welk email-programma gebruik je? Thunderbird?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kun je ook niet blokkeren bij ABN, of je daar nu wel of niet bankiert.
Je zult een regel moeten inbouwen in je e-mail programma dat je die mailtjes niet meer binnenkrijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Outlook
Ja, een regel inbouwen, hoe doe je dat?
Het gaat om de vraag om te loggen.
Bedoel je die spam waarin gevraagd wordt de pincode even door te geven?
Die is echt niet van de ABN,dus dan helpt het niet om de ABN te mailen. Het enige wat er op zit is aan te vinken dat deze mail meteen naar de spambox gaat
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Dat zijn berichten waarbij men uiteindelijk om PIN of CVC (Credit Validatie Code) codes vraagt oftewel phishing.
Daar zit zeker de ABNAMRO niet achter maar criminelen. Ga zeker niet een berichtje sturen dat je geen mail wil, want dan weten ze dat jouw emailadres echt bestaat en dan krijg je nog meer spam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing