Hoe pak je digitale smaad aan?

Ik beheer een internetforum en heb hier moderators in dienst en een mede administrator. Een van de moderators echter, kan niet goed met mij opschieten en vertelt slechte verhalen over mij. Ik ben niet perfect en heb fouten gemaakt en deze blaast hij op en gebruikt hij nog maanden nadien om mensen, met name moderatoren bij mijn forum weg te krijgen.

Ook al wil ik het niet, dit heeft een enorme impact op mijn sociale leven en ik kan er zelfs door van in de put raken. Als ik hem van het forum afgooi, of zijn moderatorschap ophef, dan is hij in staat om meteen een hele groep weg te krijgen bij dit forum. Als ik over hem klaag, gaat er standaard een moderator weg.
Ik heb zelfs nagedacht om het forum weg te doen, maar dit vind ik zelf nog té zonde. Ook zou dit heel ondankbaar zijn tegenover de medebeheerder die heel veel heeft geregeld voor het forum en de site. Het aan hem overdragen werkt niet, omdat hij het webbeheer niet zelf kan.

Omdat ik een beetje ten einde raad ben, wou ik kijken of hier iemand nog een goed advies heeft. Is het verstandig om hiermee verder te gaan, of wat zijn goede manieren om met deze persoon in discussie te gaan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit is een situatie waarin er geen goeie oplossing is, het is kiezen tussen oplossingen die allemaal bezwaren hebben, de afweging is uiteindelijk aan u. Ik denk zelf dat de huidige situatie in ieder geval niet voort kan duren: ik heb de indruk dat u dit op den duur niet volhoudt. In dat geval is een snelle en krachtige oplossing, waarin u uw verlies neemt, waarschijnlijk het beste. U sluit deze moderator uit van het forum. Dit kunt u hem melden in een kort gesprek, waarin u uw beslissing toelicht. U geeft eveneens een korte toelichting aan de anderen van het team, waarin u zorgvuldig vermijdt vuil te spuiten - een algemene aanduiding dat de samenwerking niet langer mogelijk was is waarschijnlijk voldoende. Uw actie is er niet op gericht het conflict voort te zetten, maar het juist af te sluiten: u bent met hem uitgepraat. Hij zal daarna misschien alle kansen aangrijpen om u van van alles te beschuldigen, maar die storm kunt u het beste gelaten over u heen laten komen. De anderen van het team weten hoe ze zijn woorden moeten beoordelen, want ze kennen u en hem. Hun reactie kon nog wel eens meevallen. U merkt zelf hoeveel mensen hij weet mee te nemen naar een eigen forum. Misschien loopt het anders dan u nu verwacht en probeert hij dat niet eens. Toegevoegd na 1 minuut: (verkeerde knop ingedrukt, het antwoord was al weg) Maar nogmaals: het is aan u om te bepalen welk alternatief het beste is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100