Laptop beeld probleem?

Beste mensen,

Het probleem is de laptop start op maar soms krijg ik beeld en gewoon kan werken en soms niet ik heb de hardschijf getest en hij is in orde .
De laptop is Compaq presario CQ50,zit windows 7 er op

Wie kan verder mij helpen in goede richting?

Met dank voor uw hulp
Leo

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Hoogstwaarschijnlijk zit er een breukje in de flatkabel. Dat is de kabel die vanuit de laptopbody naar het beeldscherm gaat en in de scharnieren verwerkt zit.
´n Breuk ontstaat door het veelvuldig openen en dichtdoen van het beeldscherm deksel.

In de kabel zit ook de voedingverbinding voor de ledlamp. Als die onderbroken wordt zie je geen beeld maar zal de laptop wel gewoon opstarten.

Beweeg, als de laptop aanstaat, het beeldscherm eens heen en weer. Als het beeld dan uitvalt of juist aangaat of kleurfouten gaat geven dan is de kabel de boosdoener.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie
aanvullende informatie: het lampje van icon hardeschijf op de voorzijde van de laptop brandt niet,wanneer geen beeld is.
is hier verklaring voor ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lampje van de harde schijf zal normaal gesproken alleen branden (flikkeren) als er harde schijf activiteit is. Dus bij lees of schrijf bewerkingen. In rust is het lampje uit.
Verder moet het lampje van de voeding aangeven of de laptop standby is of ingeschakeld. (groen bij een volle accu, rood of oranje in standby).
Als de laptop helemaal uit is dan mag er geen enkel lampje branden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar zit de de flatkabel precies ,achter display? kan ik zelf vervangen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, het zelf vervangen van die kabel is niet aan te raden. Het is een gecompliceerd systeem dat zeer nauw luistert. De kans dat het niet gaat lukken is groot.
Naar een technisch centrum ermee is een beter alternatief.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Even ter extra informatie, als je een extern beeldscherm aansluit heb je dan wel beeld? Want als hij het dan ook niet altijd doet, is er een ander probleem dan je connector.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
op een extern beeldscherm is ook geen beeld
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Dan heb je duidelijk een ander probleem. Misschien je video chip kapot.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik denk dat je naar een monteur moet in dit geval. Ik weet niet of het daadwerkelijk je videokaart/chip is. En of dit te herstellen is. Of dat je dan meteen een heel nieuw moederbord moet hebben.
misschien dat je videokaart zelf hardwarematig defect begint te raken? of misschien de iets gewijzigd aan de drivers? Heb je toevallig eens een extern beeldscherm aangesloten en gekozen om het laptopscherm uit te schakelen? (heb een keer gehad dat het beeld niet altijd weer terug gaat als de externe beeldscherm is afgekoppeld.

Ik noem zomaar een paar dingen waar je eventueel mee te maken kan hebben, het is op afstand namelijk moeilijk te zeggen ;)
Bronnen: