hoe moet ik er voor zorgen dat mijn laptop gedeblokkeerd wordt?

Elke keer als ik mijn laptop opstart krijg ik een wit scherm. hierop staat dat het van de politie is. ik zou 2x 50 of 1x 100 euro moeten betalen om mijn laptop te deblokeren. er staat ook dat er vier mogenlijk heden zijn waarom hij geblokkeerd is:
- omdat je op verboden sites zat
- omdat ik kinderporno op mijn laptop zou hebben
en nog 2 diversen die er op lijken.

het erge is dat ik aan geen van die dingen schuldig ben. ik zal nog wel een foto bijvoegen, want het gaat niet met screenshot

weet iemand wat ik nu moet doen?
alvast bedankt,
niels 16 jaar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Als bovenstaande misschien voor jou teveel werk is, kan je ook dit doen, het heeft bij mij wel geholpen namelijk.
Ga naar www.malwarebytes.nl en download het malwarebytesprogramma, daarna laat je het desbetreffende programma een snelle scan doen van je pc als het goed is heeft hij virus na de scan ontdekt en daarna vraagt hij of hij het mag verwijderen, klik akkoord en je kan weer gewoon op je pc.
Omdat je aangeeft dat je pc geblokkeerd is, dien je hem op te starten via de veilige modus.
Dat doe je zo: pc uitzetten --> aanzetten, tijdens het aanzetten een paar keer op F8 drukken-->veilige modus kiezen en de het bovenstaande uitvoeren.
Succes!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hartstikke bedankt, ik zal het meteen doen

Andere antwoorden (6)

Dit is een virus. Ze proberen zo aan geld te komen. in ieder geval, neem geen contact op, en maak geen geld over.
Kun je nog wel in windows komen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je verhaal klink vrij ongeloofwaardig.
Wat jij op je pc hebt staan, daar heeft de politie niks mee te maken. Ze mogen niet zomaar in je pc binnen dringen en kijken wat er op staat. Dat is een zware schending van privacy.

Waarschijnlijk heb je een virus opgelopen.
Probeer eens een hard reset te doen. ( dan ben je wel al je gegevens kwijt) Zoek even op google hoe je dat voor jou computer moet doen.

Mocht dat niet werken, dan kun je altijd nog windows overnieuw installeren. Je kan deze kopen voor 100 euro. (of gratis downloaden via torrent)

Al is dat laatste niet helemaal legaal...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat het illegaal is boeit me niet zo. maar misschien kan ik het herstelken via een back up. in elk geval bedankt voor de waarschuwing dat het niet van de politie is, ik wou eigenlijk maandag gaan betalen. erg bedankt!!!
Dit is inderdaad een bekend computervirus. In ieder geval niet ingaan op de vraag om losgeld, want dat is het natuurlijk.
Op onderstaande site wordt verteld wat je kunt doen. Ik weet niet of het werkt, heb het niet geprobeerd (heb geen besmetting), maar het komt betrouwbaar over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer anders eens systeemherstelpunten te gebruiken. Ik weet niet wat voor OS je draait maar dit is standaard ingebouwd in beetje iedere OS vanaf Windows XP. Je computer gaat letterlijk naar de toestand van een bepaalde tijdstip (voor het virus dus). Belangrijke documenten zou ik backuppen voordat ik dit doe ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is inderdaad een virus.
Het beste is naar www.hijackthis.nl te gaan, daar het programma te downloaden, een log te maken, en die log te plaatsen op het forum van die site.
Daar helpen ze je stap voor stap verder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat schijnt een virus te zijn, dit is de oplossing:
- Op schone PC: ga naar de kaspersky website en download de .ISO (CD-image) van Kapsersky Rescue Disk 10.
- Open dit met IMGBURN (http://imgburn.com)
- Brand een CD
- Boot de geïnfecteerde PC vanaf CD-Rom
- Volg de Kaspersky instructies
- Maak een verbinding met het netwerk
- Werk de virus / trojan database bij
- Start de scan
- Verwijder het virus / trojan