Hoe verwijder ik een raar "politie scherm" dat tevoorschijn komt zodra ik mn gebruiker op start? Het is een politie virus maar hoe kom ik er van af?

Het is een soort trojan, maar niet zoals er bij andere beschreven is.
Hij is nederlands en komt bijna meteen op zodra ik op start, kan iemand mij helpen?
Ik heb even de tijd om iets te doen maar ik kan niet snel een ander account aan maken of zoiets.

Weet jij het antwoord?

/2500

Computer opstarten in veilige modus en scannen op virussen, bijvoorbeeld met AVG. Dit werkt voor de meeste 'politie virussen'.

Draai je Windows XP? Want ik heb bij een buurman dit probleem verholpen door de pc opnieuw te installeren. De 'oplossing' dat hierboven is beschreven werkte niet bij mijn buurman. Maar voor zover ik weet komt dit alleen voor op verouderde systemen. Wil jij me vertellen waar je pc op draait? Toegevoegd na 23 seconden: Draait*

Als je de BUMA/STEMRA politiemelding krijgt moet je de werkwijze volgen zoals mijn link aangeeft.

Bronnen:
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.ph...

Het scherm met de melding van de politie dat je illegaal download en € 100,00 moet overmaken om het af te kopen is nep. De politie en media zijn al maanden hiervan op de hoogte. Om het probleem op te lossen druk je na het beginscherm tijdens het opstarten op de F8 toets. Je komt dan in een zwart scherm met vele keuzes. Ga met de pijltjes toetsen naar opstarten in veilige modus. Als de computer doorgestart is ga je via start-- alle programma's - bureau accessoires - systeemwerkset naar systeem herstel. Zet de computer terug in de tijd tot voor je de melding kreeg. Laat het programma draaien en herstart de computer. het euvel is dan meestal verdwenen. Frank

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100