Hoe verwijder ik een raar "politie scherm" dat tevoorschijn komt zodra ik mn gebruiker op start? Het is een politie virus maar hoe kom ik er van af?

Het is een soort trojan, maar niet zoals er bij andere beschreven is.
Hij is nederlands en komt bijna meteen op zodra ik op start, kan iemand mij helpen?
Ik heb even de tijd om iets te doen maar ik kan niet snel een ander account aan maken of zoiets.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Computer opstarten in veilige modus en scannen op virussen, bijvoorbeeld met AVG. Dit werkt voor de meeste 'politie virussen'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Draai je Windows XP? Want ik heb bij een buurman dit probleem verholpen door de pc opnieuw te installeren. De 'oplossing' dat hierboven is beschreven werkte niet bij mijn buurman.

Maar voor zover ik weet komt dit alleen voor op verouderde systemen. Wil jij me vertellen waar je pc op draait?

Toegevoegd na 23 seconden:
Draait*
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij draait volgens mij op windows 7, ik kan trouwens ook de velige modus op starten zonder dat hij tevoorschijn komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wil je het volgende doen:
Veilige modus opstarten --> Start --> Alle Programma's --> Bureau-accessoires --> Systeemwerkset --> Systeemherstel Bij Systeemherstel kies je voor een datum waar je de virus nog niet had. Tip:
Overigens is het een idee om Microsoft Essentials antivirus te downloaden. Je moet hier alleen nog selecteren of je een 32 of een 64-bit windows hebt. http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/products/security-essentials
Als je de BUMA/STEMRA politiemelding krijgt moet je de werkwijze volgen zoals mijn link aangeeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm... Ik heb het vage gevoel dat iemand hier zijn concurrenten binnen geeft, aangezien jij de enige beoordeelde hier bent omdat je niry op jezelf kan plussen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Viel mij ook al op maar ik heb geen idee wie dit nu heeft gedaan.
Zou ook wel erg opvallend zijn als ik dit zelf zou doen, hè.. Ik doe overigens nooit aan minnen of plussen, iedereen mag van mij zijn mening geven, vind het een beetje een flauwe feature van GV.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
...overigens zie ik 2 minnen...
Het scherm met de melding van de politie dat je illegaal download en € 100,00 moet overmaken om het af te kopen is nep.
De politie en media zijn al maanden hiervan op de hoogte.
Om het probleem op te lossen druk je na het beginscherm tijdens het opstarten op de F8 toets.
Je komt dan in een zwart scherm met vele keuzes.
Ga met de pijltjes toetsen naar opstarten in veilige modus.
Als de computer doorgestart is ga je via start-- alle programma's - bureau accessoires - systeemwerkset naar systeem herstel.
Zet de computer terug in de tijd tot voor je de melding kreeg.
Laat het programma draaien en herstart de computer.
het euvel is dan meestal verdwenen.
Frank