hoe komt het dat een witte laptop duurder is dan een zwarte?

als je naar media markt gaat en kijkt voor bvb. een toshiba zie je dat een witte duurder is dan een zwarte hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je zeker dat de specificaties gelijk waren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja

Antwoorden (3)

Dit komt omdat wit "in de mode is".
De witte overhype-te telefoontjes, witte laptops, witte auto's die we onlangs hadden, witte mp3 spelers. Noem het maar op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grote kans dat dat komt omdat een witte laptop er schoner en sjieker uit ziet dan een doodgewone standaard zwarte laptop.

Hetzelfde zie je met afdrukken die erop geprint zijn, dus met welk willekeurig patroon aan de buitenkant.

Het printen op zichzelf kost weinig, fabrikanten proberen altijd een slaatje te slaan uit dingen die mooier zijn gemaakt, maar hetzelfde kunnen.

Mensen kijken, zo blijkt maar weer, liever eerst naar de buitenkant.

Toegevoegd na 1 minuut:
En zijn dan met veel liefde bereid iets meer te betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zijn pure verkooptechnieken, iets wat een beetje uit het normale schiet verkopen ze duurder. Een paar Euro brengt wereldwijd al een pak geld op.
Ik kan u verzekeren dat witte, roze, of zwarte plastiek even duur kost.