Waarom is er eigenlijk een captcha code?

Wat is het nut van een captcha code? Ik het gehoord dat het iets met internet robots ofzo te maken heeft.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Die code moet je intikken om te bewijzen dat je een mens bent, die het plaatje kan lezen en natypen. Een robot doet dit niet.
Daarmee wordt dus een heleboel bot-spam ondervangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eens met bovenstaand antwoord echter met toevoeging: Bij sites waar je kan kiezen voor betaald en gratis downloaden worden die captcha code gebruikt om de gebruiker te verlokken om toch maar te betalen. Dan wordt de captcha code heel slecht weergegeven of er wordt express (bijv) 3x aangegeven dat het een foutieve code was (wat niet zo was).
Als je hebt betaald kan je (bij wijze van spreke) van alles invullen en wordt de code goed gerekend.