Hoe kan ik in outlook Express een automatisch bericht bij afwezigheid instellen?

Zodat mensen die mij mailen, een automatische mail krijgen tijdens een afwegigheidsperiode?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

1. Stelt u eerst een dergelijk antwoordbericht op. Deze e-mail dient u op te slaan als .eml, als txt, of als .html bestand.
2. Ga nu naar het menu ‘Extra’ , klikt u op: ‘Berichtregels’ en kiest u voor ‘E-mail’.
3. Er opent zich een nieuw scherm. Klikt u in het bovenste kader op: ‘Voor alle berichten’.
4. Kiest u daarna in het middelste venster op ‘Beantwoorden met een bepaald bericht’.
5. U ziet nu in het onderste venster staan: ‘Beantwoorden met een bepaald bericht’. Hierbij is ‘een bepaald bericht’ blauw gekleurd en onderstreept (link). Klikt u hier op.
6. Er opent zich een nieuw venster, waarbij u het gewenste e-mailbericht kunt selecteren.
7. Als laatste kunt u de gemaakte regel nog een naam geven, zoals bijvoorbeeld: 'auto-responder'.
8. Klikt u daarna op: ‘Ok’ en het automatische bericht is ingesteld.

En nu moet je je PC wel aan laten staan tijdens je vakantie :)
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wees voorzichtig met het instellen van een afwezigheidsperiode! Er zijn altijd figuren die dit uit kunnen vinden en denken: Die zijn niet thuis voor 3 of 4 weken we gaan maar eens kijken!
Stel je directe kennissen op de hoogte (eventueel via een versleutelde verbinding) van je afwezigheid dat scheelt in de Post en 3 a 4 weken je PC aan laten staan is ook niet zo bevordelijk! Verder kan je ,bijna, overal via Webmail je mail bekijken. kijk op de site van je provider hiervoor.
Grtjs en een veilige vakantie!
Pieter