Waarom kan ik niet bij mijn ouders op de wifi? Ze zeggen dat ze geen wachtwoord hebben gekregen! Maar goed hoe kom ik er dan achter?

Ze hebben wel verbinding met de laptop! Zal daar dan het wachtwoord in staan vermeld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.2K

Antwoorden (9)

Waarschijnlijk willen je ouders niet dat je op internet gaat surfen. Geen wachtwoord is onzin als hun laptop wel verbinding heeft.
Je kan ze voorstellen een goeie internet filter te installeren, dan bepalen zij wat je wel en niet mag zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WW staat volgens mij in de router daar moet je via de computer in kunnen komen. Soms moet je daar ook een ww invoeren Maar Vaak staat deze op standaard. ff googelen merk type router. Dan inloggen met bv 192.168.1.1 succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wachtwoord staat ook in hun laptop, maar kan je niet zien. Je kan achterop de router kijken, daar staat waarschijnlijk iets van: password. En dan een standaard code. Dat is dan het wachtwoord wat je waarschijnlijk nodig hebt. Werkt dat ook niet? Dan zit er waarschijnlijk een heel klein knopje aan de router die je alleen met een paperclip uiteinde kan indrukken. Hou hem 10sec ingedrukt, en de router reset zichzelf. Je kan nu zonder wachtwoord inloggen. Kan dat niet? Dan moet je het nog eens met het standaard wachtwoord proberen wat achterop de routes staat. Lukt dat ook niet? Dan moet je de juiste instellingen instellen. Wpa, of wpa2, of web. Je moet zelf maar even kijken wat dat is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je router reset, heb je wel nog even de verbindingsgegevens van de ADLS en WIFI nodig...
Nee, Als het op de laptop staat dan is het versleuteld dus kun je het niet uitleen.
De meeste ouders/ digibeten schrijven dit op een briefje. Dat briefje bewaren ze bij de gegevens die ze van de internetprovider hebben gekregen. Anders in de doos van de draadloze router.
Werkt dit niet vraag het dan aan degene die het heeft aangelegd.
Werkt dat niet dan maak je verbinding met de router. Vaak is dit 168.192.x.x. (Even Googlen op merk-type router)
Standaard inloggegevens: gebruikersnaam: admin wachtwoord: admin.
Kom je hier niet in dan geef je de router een reset. Meestal doe je dit door met een paperclip in een gaatje te duwen.
Dan stel je de gegevens op nieuw in.
Verander de gebruikersnaam/ Wachtwoord en netwerksleutel.
Schrijf deze gegevens op een briefje en geef die aan je ouders en vermeld dat ze dit goed moeten opbergen.
Of plak dit briefje aan de onderkant van je router vast.
Stel de nieuwe netwerksleutel ook op de laptop van je ouder in.
Succes

Toegevoegd na 5 minuten:
Oops 192.168.x.x

Toegevoegd na 2 uur:
Let er op dat je de paperclip in het gaatje stopt waar RESET bij staat :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, bij het gaatje staat ALTIJD 'reset'. Let daar dus op. :)
zoek in huis waar de routeren/modem staat. Kijk eronder en daar staat het wachtwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wachtwoord staat op de router
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan Willen ze niet dat je op internet gaat :s Raare ouders heb jij dan Sorry hoor Maar je ouders zijn wel HEEL bezorgd hoe oud ben je wel niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even voor de duidelijkheid, wat wil je precies? wil je via wifi verbinding maken met het internet of wil je in het menu van de router komen? dat is me niet helemaal duidelijk eigenlijk.

In het eerste geval: als die laptop wel via wifi op internet kan kun je daar het wachtwoord uithalen. open de eigenschappen van de verbinding door een rechtsklik op de naam van de verbinding, je krijgt dan een schermpje waar in de netwerkbeveiligingssleutel staat. mischien zie je dan alleen sterretjes of punten staan, maar als het goed is kun je een vinkje zetten bij ‘tekens weergeven’. dan word het wachtwoord voor de internetverbinding weergegeven.
als je in de router wil komen zijn er een paar mogelijkheden:
1. sommige routers kun je resetten. dan kun je op internet zoeken naar de standaard inlognaam en gebruikers naam, deze staat altijd vermeld in de handleiding.
2. sommige Internetproviders leveren routers waarbij het niet mogelijk is om op een simpele manier in het menu te komen. het kan wel, maar het gaat te ver om dat hier uit te leggen. het is een heel technisch verhaal, en als het fout gaat kun je de router bricken, dwz volledig vast laten lopen. dat wil je dus niet als je een geavanceerde router van pakweg 200 euro hebt.
3. er staat een hardwarematig vastgezet wachtwoord in de router. dit moet dan in de papieren staan die meegeleverd zijn. heb je deze niet meer, dan kan je provider uitkomst bieden. zij kunnen op aanvraag ook het wachtwoord veranderen waarschijnlijk, hier ben ik echter niet zeker van…

Toegevoegd na 1 minuut:
ik had een anrwoord geplaatst, en zag hem niet meer... zie nu pas dat hij bij het vorige antwoord onder de reacties is beland... excuses voor de dubbele post
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wachtwoord is wel te vinden op de laptop ;)
Ik weet niet of de situatie het toelaat om op de laptop van je ouders rond te kijken, maar anders kan je het volgende doen:

- je klikt met de linkermuisknop op het icoontje van draadloze internetverbinding (rechtsonder).
- klik met rechtermuisknop op het wifi-netwerk waarmee de laptop verbonden is, en druk op eigenschappen.
- ga naar het tabblad 'Beveiliging' en klik dan op : Tekens weergeven (Dit zou moeten werken als je op de laptop ingelogd bent als administrator)

Zo werkt het bij windows 7, dus als dat op de laptop staat dan zou ik dit aanraden ;)

Succes ermee!