Welke opleiding/welk niveau heb je nodig voor het beroep "motion graphic designer" OF "visual effect artist" ?

Ik wil graag deze richting op gaan maar ik vraag me af wat voor niveau je daarvoor moet hebben. Denk aan: universiteit, mbo, enz.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer het Grafisch Lyceum in Rotterdam en Utrecht eens. Ik zit in Rotterdam en het is een hartstikke leuke school. Allemaal MBO.

Het beste antwoord

Toen ik zelf nog ambities had in die richting zat de beste opleiding die je daarvoor kon krijgen in Hilversum. Volgens mij nog steeds. Ze hebben verschillende opleidingen die allemaal te maken hebben met animatietechnieken en de processen daaromheen. Allemaal HBO geloof ik.
Jammer genoeg ben ik toen afgewezen. Kleine tip nog: als je een toelatingsexamen doet voor welke kunstacademie dan ook, dan is het verstandig om van tevoren even je gezicht te laten zien, bijvoorbeeld op de open dag, en ook om de leerlingen die daar staan alvast te leren kennen, want de toelatingscommissie bestaat vaak uit een paar docenten en een paar oudere leerlingen! *hint hint* En zorg ook dat jouw toelating een beetje vroeg op de dag gepland staat, want op het einde van de dag zijn ze al heel erg moe omdat ze al zoveel kandidaten hebben gezien en bovendien hebben ze dan misschien al genoeg goede kandidaten gezien; ze kunnen er maar een beperkt aantal doorlaten. (Dat was het bij mij ook een beetje, ik stond als allerlaatste ingepland en ze hebben nauwelijks naar mijn werk gekeken want ze wilden duidelijk heel graag naar huis) :P

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh ja: voordeel van de opleiding in Hilversum is natuurlijk ook dat je tijdens je opleiding al vaak opdrachten maakt voor de televisie! Zoals de animatie filmpjes van 2 voor 12