Waarom is mijn beeldscherm half zwart geworden?

Mijn computer is niet echt zwart, de helft is opeens heel donker geworden? 1/4 van de beeldscherm is nog goed, maar de rest is heel donker, hoe kan dit? Ik heb het al heel vaak opnieuw opgestart, maar het helpt niet! Kan iemand mij uitleggen hoe dit misschien komt? Ik heb Windows Vista, en het merk is Packard Bell.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gaat het om pc of laptop?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat om een PC. :)

Het beste antwoord

Een scherm van een laptop wordt verlicht d.m.v. twee dunne TL-buisjes links en rechts, het licht wordt verdeeld met een plaatje plastic. Waarschijnlijk is een van de twee buisjes defect, je kunt het laten repareren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wie zegt dat het om een laptop gaat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niemand zegt dat het om een laptop gaat, maar hetzelfde verhaal blijft gelden voor een plat beeldscherm bij een computer in een losse kast.
Overigens zijn losse computers tegenwoordig hard op weg om uit te sterven: zelfs bedrijven kopen tegenwoordig laptops voor het personeel zodat ze er eventueel ook thuis mee kunnen werken. Bovendien zijn ze energiezuiniger en nemen minder ruimte in.
Er wordt verwacht dat over 15 jaar alleen nog maar laptops en tablets verkocht worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel allemaal!

Andere antwoorden (2)

Je beeldscherm is Defect. Dit kan komen door oververhitting of langdurig gebruik. Meeste gevallen van wat je beschrijft kan waterschade zijn. Maar daar is niets over gezegd. Conclusie is dat je beeldbuis stuk is gegaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan verschillende oorzaken hebben, maar ik noem er 2; misschien heb je te lang een (te zware) speaker strak naast je scherm gehad. Het magnetische veld van de speaker kan het scherm aan de kant waar deze staat kapot maken, soms ben je er op tijd bij en gaat het vanzelf weer over als je de speaker weg haalt. Andere mogelijkheid is dat de 'backlight' van je scherm kapot aan het gaan is...kan ook weer verschillende oorzaken hebben, inverter, voeding, backlight staafje. Allemaal vrij eenvoudig en goedkoop te fixen als je handig genoeg bent of de juiste mensen kent. Maar voor de meeste mensen houdt het simpelweg in dat ze een nieuwe monitor moeten kopen....