Wie weet wat een autotune precies is?

Ik weet dat het denk ik een beat maakt op basis van je stem is dit alles? Het lijkt me wel leuk weet je ook waar ik het kan downloaden? Het liefst wil ik vraag 1 weten. Een download zou leuk zijn want ik heb er geen gevonden.

Alvast bedankt!
Groetjes
Siemen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Een autotune is een programma wat de stem verbeterd. Dit kan handig zijn als iemand een beetje vals zingt. Er zullen vast proef versies zijn van autotunes maar een download link heb ik niet voor je, sorry.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet "een autotune" het is gewoon "autotune", niet altijd de vrager napraten :D

Andere antwoorden (2)

Je stem wordt zo vervormd dat het mooi gaat klinken. Te veel is niet goed natuurlijk. In de bron heb ik een online auto tune neergezet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Autotune is een effect dat wordt bereikt door het gebruik van een vocoder.
Een vocoder combineert een stem met bv een synthesizer waardoor er een robot-achtig effect ontstaat.

Voorbeeld van het gebruik hiervan kun je horen in Love lockdown of Heartless van Kanye West,

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vocoder

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog een goed voorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=FGBhQbmPwH8&ob=av2e