Wie weet een scripttaal waarmee je databases kan maken?

Met scripttaal bedoel ik zoeits als javascript/html/css enz. Een link met een snelcursus erbij zou handig zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Over het algemeen heb je een DBMS (Database Management System) nodig om een database aan te maken. Een gratis systeem is MySQL. De commerciele variant is SQL.

Je hebt verschillende scripting talen waarmee je de database kunt beinvloeden. Dus records toevoegen, aanpassen of verwijderen.

Bij MySQL is dit over het algemeen PHP en by SQL is dit ASP. Er zijn diverse sites waarbij je kunt leren hoe je een database kunt aanmaken en kunt beheren.

Vwb MySQL is er zelfs een PHP tool beschikbaar (PHPMyAdmin) waarmee je je MySQL databases kunt aanmaken en onderhouden. Zie de bron voor meer informatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarmee kun je inderdaad een MySQL database mee benaderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En creëren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het aanmaken van de database doe je in MySQL zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Strikt genomen niet. Met php kun je de SQL-commando's naar de database server sturen waarmee een database gecreeerd wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je doelt op tools die de MySQL opdrachten aanmaken, bijv. PHPMyAdmin. Zie ook mijn antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan ook, maar je kunt ook de SQL commando's zelf rechtstreeks in een php-script zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat laatste is wat ik bedoelde. Laten we het de vraagsteller niet moeilijker maken dan het is. Aan de link inclusief http://www.php.net/manual/en/ heb je genoeg.
Mijn eerdere antwoord is verwijderd. Het antwoord was: dit is geen zinvolle vraag. Dat is het ook niet, omdat je helemaal niet aangeeft over welke database je het hebt en wat jij bedoelt met 'maken' Je moet eerst een keuze maken Oracle, MS SQLSERVER, ACCESS, MYSQL of een van de vele andere. Iedere database heeft zijn eigen software en methode om scrips uit te voeren. Jouw vraag is dus gewoon te algemeen om een zinnig antwoord te geven. Ook de antwoorden van mijn voorganger zijn niet correct! (SQL is bijv. een query taal, waarmee je scrits KAN schrijven die de ene database wel en de andere database niet zal accepteren) Daarnaast heb je voor bijv. Oracle tools, waarbij je veel beheer kan doen.
Dus meer gegevens, please