Hoe heet het maken van tekeningen met leestekens of letters? En waar kan ik daarvan mooie voorbeelden vinden?

Ik bedoel tekeningen met leestekens of letters op de computer.

AANVULLING NA VIER ANTWOORDEN: Ik bedenk ineens dat er ook filmpjes van zullen bestaan! Waar kan ik die vinden?

15 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Dat is ASCII Art.

Mooie/leuke voorbeelden: zie bron-links
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Leesteken plaatjes
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kalligrafie. Of bedoel je iets anders?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat je ASCII-art bedoeld. Even zoeken met Google zal genoeg resultaten opleveren, lijkt me zo :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Aanvulling: ook voor filmpjes kun je zoeken met Google. Zoek bijvoorbeeld eens op "ASCII-art animations" of "ASCII-art movies".
Zoeken met Google Afbeeldingen naar ASCII-art levert ook al leuke resultaten op. Ook geeft de Wiki van ASCII-art een hoop informatie samen met wat leuke voorbeelden.