Welke site kan ik gebruiken om 4 Gb aan materiaal (in een keer) te uploaden?

Dit zodat anderen het kunnen downloaden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een website waar dit kan ken ik niet.
Wel is er een andere methode om dit te doen, namelijk per FTP.
Een langvergeten manier om onderling bestanden te delen, zo lang vergeten dat ik je niet meer kan uitleggen hoe ik het deed.
Dus heb ik er maar een vraag aan opgehangen, misschien heb je daar wat aan :)
http://www.goeievraag.nl/vraag/ftp-bestand-ander-persoon.60954 Je zou het ook over Windows Live Messenger kunnen verzenden.
De mensen die het bestand moeten ontvangen moeten dit programma dan ook hebben, en tegelijk met jou online zijn.
Lang online zijn, want het zal even duren voordat die 4 GB helemaal zijn overgestoken van computer naar computer. Hopelijk heb je hier iets aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4 GB is wel behoorlijk wat. Dus ik zou het zeker niet via een Messenger proberen te versturen. Wil je dat uploaden dan zul je met jouw internet-abonnement toch een behoorlijke upload-snelheid moeten hebben, want anders kan het wel even duren. Je kunt een bestand overigens ook in kleinere stukken opdelen (bijvoorbeeld met WinRar). Dan kun je die kleinere stukken uploaden en later alle delen weer tot 1 geheel samenvoegen. Dat verkleint de kans dat er bij up- of downloaden iets mis gaat en je opnieuw moet beginnen.

Antwoorden (2)

bij adrive.com kan je gratis een 50Gb account krijgen.
Oploaden en je inloggegevens doorgeven.

Toegevoegd na 1 minuut:
bij dropbox.com heb je een public folder waardoor je niet je gehele account open hoeft te stellen voor iedereen. Nadeel is dat het gratis account bij dropbox "maar" 2Gb is.
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Bij Adrive is dat gratis voor de eerste 14 dagen.
Utrecht
13 jaar geleden
nee hoor: de beperkte versie blijft gratis. alleen als je extra features wilt moet je betalen.
http://www.adrive.com/plans
Je zou het ook kunnen proberen met Microsoft Skydrive. Hiervoor meldt je je aan met een Windows Live account die je gratis kunt aanmaken. Als je al een hotmail account hebt, dan kan je dat account ook gebruiken.

Na aanmelding kan je tot 25 GB gratis uploaden. Zet je het in de map openbaar dan kan iedereen er bij, anders kan je een link sturen en iemand uitnodigen. Diegene kan je toevoegen zodat je alleen tussen bepaalde personen de bestanden kunt delen.

In de tweede link staat een beschrijving hoe het werkt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Als het mogelijk is zou je het bestand eventueel in verschillende delen kunnen splitsen, bijvoorbeeld met Winzip.

Om grote bestanden te delen kan je ook UseNet (nieusgroepen) gebruiken, maar dan moeten de bestanden ook in stukken worden geknipt en als je niet bekend met met useNet dan is dit geen handige optie. Daarnaast zijn de bestanden dan helemaal openbaar, iedereen kan er bij.

Er is ook een mogelijkheid om peer-to-peer software te gebruiken waarbij de mensen het van jouw PC kunnen downloaden. Ik ben hier zelf niet zo weg van. Ik deel zelf vaak met mijn collegea snel bestanden via mijn SkyDrive.

Toegevoegd na 22 minuten:
NB. Als je de Skydrive hebt aangemaakt sleep je het bestand of bestanden naar een map en geef je op wie het mag zien. Je kunt gewoon een e-mail adres intypen, dan krijgt degene een bericht dat hij/zij die map mag bekijken. heeft diegene nog geen Windows Live account dan kan hij/zij die ook meteen aanmaken en wordt daarna automatisch op he skydrive ingelogd.

Met Skydrive kan je ook rechten geven aan anderen dat zij bestanden mogen plaatsen. Zo kan je ook samenwerken.

Toegevoegd na 5 dagen:
Misschien kan je eens kijken naar Rapidshare. Het maximum aan upload is daar 200 MB. Ook zij raden het splitsen van Archives (winzip/winrar) aan.

Persoonlijk vind ik de Microsoft Service wat makkelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hee Sjoerd, Ik heb bezig geweest met Windows Skydrive en het ziet er inderdaad heel makkelijk uit, ware het niet dat de bestanden die je kunt uploaden hooguit 50Mb mogen zijn. Doe ik iets verkeerd of zal ik het bestand in stukken moeten hakken (en daar dus een nieuwe vraag over stellen, want ik weet niet hoe)?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He wat flauw van Microsoft. Waarschijnlijk zetten ze dit erop om een timeout te voorkomen tijden uploaden. Je moet namelijk wel een snelle verbinding hebben om zoveel data te kunnen uploaden en de webserver houdt de verbinding niet constant open. Is er een mogelijkheid om je bestanden op te delen in stukken van zeg 10 - 25 MB? Dat kan bijvoorbeeld met Winzip of nog beter Winrar. Na downloaden van alle bestanden kan je simpelweg op één bestand klikken en de boel uitpakken. Dit is ook handiger voor degene die de bestanden moet downloaden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, daar heb ik ook over nagedacht, maar als ik het dan toch met Winrar bewerk, dan zou ik het toch ook gewoon kunnen mailen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mailen van bestanden die groter zijn dan 8 MB gaat meestal ook niet. Opknippen is in alle gevallen het beste. Als je er echt op staat om het in één keer te versturen zou je er een torrent van kunnen maken. Dan moeten zowel jij als de ontvanger een torrentclient hebben en moet je je PC aan laten staan zodat het bestand kan worden gevonden. zie ook het antwoord op de concurent: http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090805040326AAOBxd2 Waar ik zelf geen ervaring mee heb, maar wat je zou kunnen proberen is rapidshare.