Ik plak altijd een pleister oid op de lens, zo weet je zeker dat je niet gefilmd word ;) en anders gewoon de camerafunctie uitschakelen. Zolang jij geen toestemming geeft, zal de camera geen beelden maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Toevoeging laatste regel: kan wel, bij sommige virussen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij virussen kan dat wel, maar in de regel mag het niet zo zijn. Daarom bij twijfel, sticker op de lens ;)
in configuratie ( systeem) hardware en apparaatbeheer of apparaten. daar zoek je je cam op en rechtsklikken me tje muis kun je hem uitschakelen.
Als het niet lukt vanwege merk of type of OS. dan pm je me maar help ik je wel verder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klik op "Start" --> klik op "Configuratiescherm" --> dubbelklik op "Apparaatbeheer" --> open de map "Beeldapparaten (camera's en scanners)" --> klik met de rechtermuisknop op de desbetreffende webcam en selecteer "Uitschakelen".

Dit geld voor Windows 7, oudere versies van Windows zijn de webcams op nagenoeg de zelfde manier te benaderen.