Hoe maak ik draadloos internet met een vaste computer/desktop?

Wij hebben thuis een router en onze laptop maakt hier probleemloos connectie mee, omdat deze een ingebouwde wifi ontvanger heeft. Nu ben ik overgeschakeld op een vaste computer en wil ik hier ook internet op hebben, maar zonder de problemen die het trekken van kabels met zich mee gaat brengen. Graag zou ik hiervoor ook draadloos internet hebben.

Hoe, op welke manier, met wel apparaat zou ik het signaal van de router kunnen ontvangen op die pc, om vervolgens het internet te kunnen gebruiken? Welke manier word het meest aangeraden voor snel internet. En welke prijzen kan ik hiervoor ongeveer verwachten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
25.3K

Antwoorden (3)

Gewoon een wifi USB adaptertje kopen.
Inpluggen, eventueel software installeren en voila, connectie.

Prijs, tussen €15,- en €50,- maar dat heeft met de snelheid te maken geloof ik, en daar heb ik niet zo veel verstand van.
11 jaar geleden
Je hebt een USB WLAN adapter nodig om het mogelijk te maken om je PC draadloos te verbinden met een netwerk. Met een adapter geschikt voor 802.11n met een ontvangst snelheid tot 300 Mbps maak je de snelste verbinding.

Zoek op bijvoorbeeld marktplaats naar een 300 Mbps WiFi Adapter WLAN 11N. Prijs is ongeveer vanaf zo'n €15,00.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt een draadloos netwerkkaartje nodig. je router/ modem heeft al wifi. dus dan kan je als je de drivers geinstalleerd hebt even je provider vragen om hulp bij instellingen ( vaak heb je meteen al het wifi icoontje) dan hoeft het natuurlijk niet. En de snelheid ligt aan de snelheid van je internet.. kosten voor een netwerkkaartje. 2 tientjes ongeveer ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je provider heeft niks van doen met router instellingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kpn technische dienst helpt wel. alleen poorten openzetten doen ze niet! wellicht jouw provider niet!