waarom heb je vanuit hwt vliegtuig geen internet verbinding op je telefoon?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Men dacht inderdaad lang dat het gebruik van zendapparatuur aan boord van een vliegtuig voor interferentie zou kunnen zorgen, daarom mocht het niet. Inmiddels is men kennelijk een andere opvatting toegedaan, want (zie link) KLM gaat experimenteren met wifi-verbindingen in het vliegtuig. De 3G-verbinding werkt dan inderdaad nog steeds niet, je vliegt toch meestal buiten bereik van GSM-grondstations, maar je kunt dan wel internetten in het vliegtuig. Bronnen:
- http://www.internetbestellen.nl/klm-biedt-wifi-aan-in-de-lucht/

Het beste antwoord

Even ervan uitgaande dat er geen wifi aan boord is en je de normale verbinding via je provider bedoelt: zelfs al zou het vliegtuig laag genoeg zitten om de grondstations te ontvangen, dan gaat het vliegtuig te snel om van het ene station naar het andere overgezet te worden (een handover van de ene naar de andere cell).

Buiten dat, het is gewoon niet toegestaan om op enig moment in een vliegtuig een apparaat te gebruiken dat kan zenden en/of ontvangen.
gvrox
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankje voor je andwoord