Hoe begin je een nieuw computermerk?

Het lijkt me interessant om zelf computers te bouwen en ze vervolgens te verkopen. Een eigen computermerk dus.

Hoe begin je zoiets? Is het simpelweg onderdelen kopen, bouwen en verkopen?
En ik vroeg me ook af of er een manier is om onderdelen goedkoper te krijgen. Bijvoorbeeld processors van Intel of videokaarten van AMD.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Door er eerst 1 te maken, een naam te geven en te promoten. Is er voldoende animo voor en zijn er misschien al bestellingen gedaan kan je je bestellingen afhandelen om voldoende geld binnen te krijgen voor de eventuele volgende stappen.

Goedkoop aan "nieuwe" onderdelen kopen kun je als je groot inkoopt en dat kun je in principe nog niet. (iig niet zo groot en goedkoop dan de meeste concurrenten van jou, tenzij je een leuke sponsor of donateur vind dan)

Mijn advies; houd het klein, want groot word je vaak alleen door klein te blijven ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (1)

Ja je begint gewoon morgen een webshop met zelfinelkaargestoken systemen, zo wordt je eigenlijk een OEM. Als je korting wil zal je direct bij AMD of Intel ik dacht per 100 stuks dezelfde proc. in moeten kopen. Echter is dat helemaal niet nodig omdat je gewoon veel goedkoper kan zijn dan een bekend merk. Vergelijk maar een systeem van welke bekend merk ook en kijk maar wat je zelf kwijt bent als je dezelfde spec computer zou maken.