Waar kan ik de regio (of zone) code in mijn Windows 10 laptop veranderen?

Ik heb de LVC app en daarmee moet je met Windows 10 dvds kunnen spelen. De eerst dvd die ik wilde kijken bleek uit een andere zone te komen en dat moet veranderd kunnen worden ergens in de settings maar ik kan het niet vinden.
Is het uberhaupt nog mogelijk?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
2.2K
TurfGraver
6 jaar geleden
Leesvoer.
https://www.tweaking4all.nl/algemeen/dvd-regio-codes-en-blu-ray-region-codes/

Antwoorden (1)

http://www.websonic.nl/pctips/windowsxp/xp_dvdregiocodewijzigen.php

""
!!! Het wijzigen van de regiocode kan maar een beperkt aantal keren. !!!
Dit staat aangegeven op de plek waar je de regiocode wijzigt zoals hieronder in het plaatje. Als het aantal resterende wijzigingen nul is kan het niet meer gewijzigd worden.
""

(even simpeler gemaakt voor win 10)
Windowsknop+X
Apparaatbeheer

""
Je krijgt nu een venster met een overzicht van de Hardware van je PC. Zoek hierin het kopje "DVD-/CD-rom-stations" en klik op het kruisje ervoor zodat je een overzicht krijgt van je spelers. Klik met de rechtermuisknop op je DVD speler en kies "Eigenschappen".

Er opent een nieuw venster, klik hierin op het tabblad "DVD Regio". Je ziet nu het venster met de ingestelde DVD regio wat standaard zal staan op 2 wat je ziet onderaan achter "Active Regio". Dit wijzig je door het gewenste land te zoeken in het keuzelijstje en deze aan te klikken. Je ziet dan de regiocode van het land verschijnen achter "Nieuwe Regio". Door op OK te klikken stel je de nieuwe code in.
""