Wat is de sneltoets voor het groter en kleiner maken van de tekengrootte in Word?

Dat je bijvoorbeeld van tekengrootte 12 naar 11 gaat met die toets.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
12.3K

Het beste antwoord

Selecteer je tekst, en gebruik dan Control-] of Control-[ om de lettergrootte steeds met 1 punt aan te passen.

Gebruik Control-> (dat is Control-Shift-punt) of Control-< (dat is Control-Shift-komma) om de lettergrootte in de "normale" stappen aan te passen.

Toegevoegd na 1 minuut:

Uitgaande van grootte 10, krijg je met Control-] achtereenvolgens de volgende groottes:
10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, enz.

Met Control-> krijg je achtereenvolgens de volgende groottes:
10, 11, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24, 26, 28, 36, 48, 72, enz.
Cryofiel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt +1

Andere antwoorden (2)

Met Ctrl+D kom je in het scherm waar je lettertypes/grootte's kunt aanpassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ctrl + Shift + > voor een groter lettertype
Ctrl + Shift + < voor een kleiner lettertype

Ook werkt

Ctrl + ] voor een groter lettertype
Ctrl + [ voor een kleiner lettertype

Dit geldt voor geselecteerde tekst.

Toegevoegd na 1 minuut:
Werkt natuurlijk ook met niet geselecteerde tekst...
Werkt ook met andere Microsoft Office programma's