Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn laptop (Vaio vpceb4m1e) laad nog maar tot capaciteit 80%. Hoe kan ik hem weer tot 100% laten laden?

Vroeger laadde hij tot 100%. Hij is nog maar 1 jaar oud. Weet iemand hoe ik dat kan verzetten, terug naar 100%?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
532

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Uw Sorry bezit de functie batterij care,heb je de batterij de eerste malen totaal leeg gemaakt????heb je dit gedaan gebruik de LT eens op je netstroom werkt dit allemaal niet
Bel sony je hebt 12mnd garantie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sommige batterijen hebben een geheugen functie (erg nadelig!).

dit houd in dat ze als ze vaak tot 80% geladen worden dan "denken" dat ze daarop al vol zitten.

Ik heb ooit van iemand de tip gekregen om de accu van mijn laptop eens in de 3 maanden een nachtje in de vriezer te leggen. De koude kan de accu gedeeltelijk van zijn geheugen af helpen.

zorg er voor dat je de accu een paar keer goed leeg trekt en dan met behulp van bovengenoemde programma's weer in orde maakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
accu,s van laptops doen het in het eerste half jaar goed,maar daarna neemt de capaciteit snel af.meestal op accu geen garantie.zou niet weten welke accu echt een jaar lang op volle capaciteit blijft werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding