hoeveel uur kost het om javascript (jQuery) te leren?

ik ben al een aantal weken bezig om in de vrije tijd javascript te leren. Hiervoor maak ik gebruik van W3school en tutorials op youtube, maar krijg het nog steeds niet echt onder de knie. Zijn er nog betere methodes dan dit of een compleet lesprogramma?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
gvrox
12 jaar geleden
Heb je wel al programmeerervaring in andere talen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou niet echt progammeren maar ik ben wel bekend met html en CSS, met die twee heb ik wel veel ervaring. Die heb ik vooral als basis opgedaan maar wil nu verder met het webdesign en dus ook het begrijpen van jquery ipv. alleen inpluggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk hier even. Ik prgrammeer zelf met java, dus laat het me weten, als je tegen problemen aan loopt. http://nl.wikibooks.org/wiki/Programmeren_in_Java/Basis
gvrox
12 jaar geleden
Java en javascript hebben niets met elkaar te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet in die context nee, maar gek genoeg is javascript wel bedacht op de taal van Java, qua syntax en notatie eigenlijk. Verder staan ze compleet los van elkaar. De officiele benaming voor javascript is dan ook ECMAscript.

Antwoorden (2)

Mij kostte het 2 dagen en toen was ik eigenlijk al op zeer hoog niveau. Dat was dan ook mijn weekend dus ik heb twee dagen vol ge-experimenteerd.

Als je al ervaring hebt met andere talen helpt dit altijd. Ik heb zelf als opstapje ook w3schools gebruikt. Voor vragen kan je altijd op GV terecht.

Onder de knie krijgen? Zelf webpagina's bouwen waarin je veel jQuery op verschillende manieren verwerkt.
Het is eigenlijk een echte pré als je al Javascript (en natuurlijk XHTML) kunt. jQuery is namelijk feitelijk een uitbreiding op javascript.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het meten in uren is eigenlijk onmogelijk. Het ligt aan je motivatie, je achtergrond en je ervaring. Daarnaast is "jQuery" leren vrij abstract. jQuery biedt ontzettend veel en om ze allemaal te willen snappen moet je er natuurlijk tijd aan besteden.

Persoonlijk heb ik het idee dat je niet alles hoeft te snappen van jQuery ( specifiek de functionaliteit die ze bieden) als je maar weet hoe je het resultaat kunt krijgen. M.a.w. de syntax, hoe jQuery omgaat met de interne objecten ( vaak de html nodes/tags) hoe je ze kunt benaderen en hoe je ze kunt manipuleren. Als je de syntax snapt is het vrij makkelijk om dingen te leren, dan kun je er mee gaan spelen en experimenteren.

Even wat anders trouwens, W3schools raad ik iedereen af. W3 schools klinkt leuk maar leert je eigenlijk de verkeerde dingen. Daarnaast is het absoluut niet geassocieerd met de W3. De standaarden worden "enigszins" nageleefd maar er zitten desalniettemin ontzettend veel fouten in de voorbeelden. Wat beter is is gewoon te googelen voor een paar beginner handleidingen.