Hallo ik heb laatst wat mkv (bluray) films gedownload. op mijn pc werken ze goed. ik heb ook een usb ingang in mijn tv maar dan heb ik geen geluid?

hoe kan ik een mkv bestand omzetten naar ene videofragment of hoe kan ik ook op mijn tv een mkv bestand bekijken met geluid erbij. de kwaliteit is anders prima alleen mis ik het geluid

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Kijk of er meer problemen hebben met het afspelen van .mkv op jouw soort tv. Je kan natuurlijk een .mkv converteren naar iets wat jouw tv wel kan afspelen met geluid maar dat lijkt mij een lastige omweg, raadpleeg informatie handleidingen of stuur de vraag naar de fabrikant van de tv

.mkv is geen videoformaat, het is een container (net als .avi trouwens). Dit houdt in dat er eigenlijk twee bestanden (streams of signalen) in 1 bestand zijn gebakken. Deze bestanden hebben weer eigen coderingen. Zo kan bijvoorbeeld de video met x264 zijn gecodeerd, of met DivX en de audio kan mp3 of AAC (mp4) zijn. Om de mkv af te spelen heb je drie dingen nodig: - een splitter (bijvoorbeeld Haali) om de audio en de videostream uit de container te halen. - De juiste audio-codec - De juiste video-codec De verklaring voor het feit dat je op je TV geen geluid hebt is waarschijnlijk dat de audio-codec van je mkv-bestand niet aanwezig is op je TV. Dat de video het niet goed doet op je PC is mogelijk doordat je PC te weinig werkgeheugen heeft of een te lichte videokaart. Het kan natuurlijk ook komen doordat je een oude videocodec gebruikt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100