Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het hacken van een wifi netwerk nog steeds illegaal?

Ik las net nog een artikel van 2006 waar ze zeggen dat het nog illegaal is, op een andere site vind ik weer dat het niet meer illegaal is. Vanaf wanneer ben je nu illegaal bezig? Ik test het vaak thuis uit op mijn eigen router om een betere beveiliging te hebben op mijn internet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het Hof in Den Haag stelt dat het niet strafbaar is om mee te liften op het wifi-netwerk van anderen, ook niet als dat netwerk beveiligd is. Van computervredebreuk is geen sprake.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geld dit ook voor belgië? Aangezien ik hier niets van vind.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tip: Leg altijd uit dat je rechtsvraag Belgisch is. Volgens mij is het gros Nederlands.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou ik niet weten ! Dat was de vraag ook niet volgens mijn . Mocht je vraag dat wel wezen had je het er even duidelijk moeten neerzetten .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik was het vergeten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar ik heb het even nakeken: Is Belgie is het strafbaar
2011 niet illegaal, wel civielrechterlijk aan te pakken:
http://www.security.nl/artikel/36497

Je eigen apparatuur hacken of laten hacken is nooit illegaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is strafbaar om een computer of een huis binnen te komen welke niet openbaar is. Ook al staat de deur open en kom je geen berichten tegen van "verboden toegang".
Het zelfde geldt voor netwerken, deze zijn de wegen en deuren naar computers die mogelijk niet openbaar zijn.

Als het doel van hacken het binnen dringen van niet-openbare netwerken is dan is het illegaal.
Maar zeer hard rijden is ook illegaal op de openbare weg.
Maar op sommige privé terreinen en speciale aangewezen wegen mag je wel zeer hard rijden. Dus het is denkbaar dat je sommige wifi netwerken wel mag hacken.
Maar ik zou niet een wifi gaan hacken op een luchthaven.

Toegevoegd na 3 minuten:
De beveiliging van je eigen router testen mag altijd. Iedereen controleert of de eigen voordeur op slot zit. Maar dat ga je niet doen bij de buren of het moet zijn dat de buren dat je gevraagd hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding