Ik wil een PC samenstellen, iemand tips voor de configuratie?

Mijn wensen:

- Een goede videokaart. Eentje waarop Games als een trein gaan en misschien ook nog met fraps opgenomen kan worden. Dit vanwege een Gamekanaal van mij. De games hoeven dan niet helemaal hi-res maar ook niet Nintendo 64-graphics.

- 8 Gigabyte RAM lijkt mij genoeg, iets meer of minder is altijd welkom.

- Het moederbord maakt niet uit, zolang het compitabel is met alle onderdelen.

- Een processor boven de 3GHz. Plusminus 3,3 lijkt mij goed.

- De prijs kan tot de 1000 euro, maar 50 meer is niet een reuzeprobleem.

- Er hoeft geen Windows bij, deze is al in het bezit.

- De behuizing maakt niet veel uit. Een beetje stijl mag, maar een grijze doos is niet een groot probleem als dat de kosten drukt.

Hopelijk kan iemand voor mij een goede configuratie maken :)

Toegevoegd na 1 uur:
Ik wil er ook nog op kunnen videobewerken en photoshoppen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

ik heb onlangs zelf een computer gebouwd en ik wil je graag wat advies geven.

dit is een goeie en sterke processor:
http://www.mycom.nl/Product/Componenten-Processor/AMD-FX4100-Black-Edition,sAM3/1231864
(met deze hele set kan de processor op 4.6ghz draaien)

moederbord:
http://www.mycom.nl/Products/View/1179010.aspx

geheugen:
http://www.mycom.nl/Product/Componenten-Geheugen/Corsair-DOMINATOR-GT,18668GB-KIT/1309408
(eventueel 2keer die set voor 16GB geheugen)

videokaart:
http://www.mycom.nl/Product/Componenten-Videokaart/Asus-GeForce-GTX550-Ti-DC,1GB/1159998

voeding:
http://www.mycom.nl/Product/Componenten-Voeding/Corsair-CX-500WATT-V2/1178799

kast:
http://www.mycom.nl/Product/Componenten-Behuizing/Antec-One-Hundred/1355212
(ik vind deze eerlijk gezecht wel mooi =P)

dit is mijn pc en het is een super pc.
pas wel op als je gaat overclocken kan warm worden maar de antec kast heeft in ieder geval genoeg plekken voor ventilatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel te slechte prestaties voor dit budget.
Een prachtig budget voor een goede game pc. Hiermee kun je de nieuwste games op high zonder problemen draaien.
Hier mijn keuze: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B497339%5D=1&product%5B511589%5D=1&product%5B207291%5D=1&product%5B358442%5D=1&product%5B94646%5D=1&product%5B435818%5D=1&product%5B458155%5D=1&product%5B496883%5D=1&product%5B517499%5D=1

Toelichting bij keuze:

Videokaart: gtx 670 van Nvidia deze is net uit en heeft een zeer goede kwaliteit/prijs verhouding. Met deze videokaart kun je je games zeer mooi spelen.

Processor: I5 3570K van Intel. Mooie snelle processor die ook geschikt is voor overklokken.

Behuizing: Een zeer stijlvolle kwaliteit behuizing met 3 ingebouwde fans (eentje met led), zeer veel inbouwmogelijkheden en usb 3.0

DVD Brander: De goedkoopste brander van Sony die er is maar hij doet wat hij moet doen.

Voeding: 700 watt van OCZ lekker veel watt zodat je kunt overklokken en er misschien ooit nog een 2de videokaart bij kan zetten voor betere prestaties. Ook is deze erg betrouwbaar en modulair zodat je een goede kabelmanagement hebt.

RAM: Gewoon de goedkoopste 8gb kit die ik kon vinden.
Voldoet prima aan een game pc.

Processorkoeler: Scythe Shuriken Rev.B SCSK-1100 kan zeer goed koelen ook met een overgeklokte processor. En is ook vrij stil.

Harde schijf: 1 Terrabyte is meer dan genoeg en deze is ook lekker snel en betrouwbaar.

Moederbord: Leuk moederbord met veel functies en ondersteuning voor de Ivy-Bridge processor ook is deze geschikt voor overklokken en 2 videokaarten in SLI.

Je kunt natuurlijk de pc laten samenstellen maar dat kost ongeveer 50 euro. Je kunt hem beter zelf in elkaar zetten. Veel mensen denken dat je hiervoor heel goed moet zijn maar dat is niet zo. Met behulp van wat forums (zoals deze http://www.bouweenpc.nl/) kan iedereen het.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik had even gemist dat je ook wilt videobewerken en fotoshoppen. Dan heb je een wat betere processor nodig.
Hier mijn nieuwe mandje met een betere processor en een wat mindere videokaart(nog steeds meer dan voldoende voor de nieuwste games.)

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B497339%5D=1&product%5B511589%5D=1&product%5B207291%5D=1&product%5B358442%5D=1&product%5B94646%5D=1&product%5B435818%5D=1&product%5B458155%5D=1&product%5B363575%5D=1&product%5B491253%5D=1

Deze pc is zeer geschikt voor gaming en videobewerking en je kunt er ook mee overklokken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt :) En als je nog iets wilt weten, Vraag maar raak ;)