Hoe kan ik zien of iemand in mijn mapje heeft gekeken op mijn werkcomputer?

Volgens mij is het besturingssysteem de versie voor Vista. Weet dat niet zeker.

Is er verschil te zien in het openen van een bestand via mijn documenten/etc/etc of het openen van een zoekresultaat?

Alleen in de map kijken en niks openen is toch niet zichtbaar?

Bedankt voor jullie antwoord!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
16.4K

Antwoorden (3)

Als je software installeert die activiteiten monitor is het te achterhalen of mappen en/of bestanden zijn geopend. Standaard is dat niet te zien, zoals je zelf ook al zegt in de toelichting.

Je kunt natuurlijk wel kijken naar de laatst geopende documenten, maar dat kunnen ook documenten zijn die je zelf hebt geopend.

Als een document wordt geopend via een zoekresultaat of door in de verkenner naar de map bladeren maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga naar windows verkenner, zoek de map op die voor jou van toepassing is. zet nu weergave of details en dan naast grootte,type,gewijzigd op kan je nu nog meer toevoegen zoals :

-'Laatst geopend op'

dit doe je door naast laatst gewijzigd te klikken met rechter muisknop dan op meer klikken en dan 'laatst geopend toe te voegen'.

het maakt niet uit of het via de zoekfunctie is gedaan of rechtstreeks, dit wordt altijd bij gehouden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het uitgeprobeerd op een computer met windows 7 door een bestand te openen, niets op te slaan en weer te sluiten. Vervolgens via jouw uitgelegde werkwijze "laatst geopend" toegevoegd. De datum die bij laatst geopend wordt weergegeven is gelijk aan de datum waarop het bestand het laatst bewerkt is.
?? Doe ik iets verkeerd of ligt het aan de windows versie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf ook nog even nagekeken, ik open het bestand of de map en idd 'laatst geopend ' wordt bijgewerkt
- prima Nu open ik een txt bestandje en typ een letter in en sla hem op. nu wordt 'laatst gewijzigd' bijgewerkt
- prima nu open ik het zelfde bestandje weer typ iets in en sluit hem zonder op te slaan. nu wordt 'laatst gewijzigd'
niet bijgewerkt
- prima mogelijkheid : Als jij een illegale versie van windows hebt kan het zijn (uit eigen ervaring) dat verscheidene onderdelen niet/ tot nauwelijks werken. Dus kan het zijn dat dit niet wordt geupdate. Mischien moet je even op f5 drukken.
keylogger? - DIT KAN STRAFBAAR ZIJN.

Verder, wachtwoord(en) op de map of submappen, of verbergen zodat alleen jij ze kan vinden op de juiste zoektermen. wel de cookies/zoek geschiedenis wissen, anders stuur je ze door naar een open achtedeur. duurt dus alleen 1 of 2 minuten langer. zijn ze ook binnen. succes!