Waarom staat mijn Pentium 4 2.8 GHz op 1.4 GHz?

Ik heb twee computers staan, allebei pentium 4. Nu heb ik de processor van de ene computer (2.8) verwisseld met die van de andere computer (2.4). De computer die nu 2.8 zou moeten hebben staat bij systeemeigenschappen op 1.4... Mijn motherboard is een 0804h. (het is een hp computer). Wat moet ik doen om deze processor weer op 2.8 Ghz te laten draaien? Oja toen ik hem voor het eerst opstartte gaf hij een error: 1801 - Microcode Patch Error

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Reset je software (herprogrameren )en zoek dan de driver die je nodig hebt (hp.com) is mij ook overkomen en toen ik0bovenstaande deed had ik weer02.4 ghz ipv 1.6 ghz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Hoe reset je je software?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een (meestal) bijgeleverde windows cd met de juiste software erop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon windows opnieuw installeren? Want dat helpt niet voor de BIOS toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel als je dan de juiste drivers download voila . Want een pc kan als net is gereset beter te werk gaan met hogere ghz omdat de pc dan clean is en de msvz2.dll er niet op is (heeft te maken met download etc. ) .
Het meest voorkomend zijn 2 dingen die hiervan de oorzaak kunnen zijn. In de bios staat de multiplier te laag, hij staat bijvoorbeeld op 5 terwijl het 10 zou moeten zijn. Tweede geval kan zijn dat jij een processor en moederbord combinatie hebt met een energiebesparing, als je niets doet op je pc , staat hij op 1,4 GHz, als hij belast wordt draait hij op 2,8 GHz. De systeemeigenschappen in Windows zijn in deze situatie niet altijd betrouwbaar, je kunt HWINFO32 downloaden (gratis) en daar bekijken hoe snel je processor draait (er van uitgaande dat je een 32 bits Windows versie hebt, gezien de aanduiding 32 ben ik er niet zeker van dat dit programma correct werkt onder een 64 bits OS)

Toegevoegd na 4 minuten:
Gezien je error kan je huidige bios versie de 2.8 GHz niet aan, je zou een recentere bios, als die er is, moeten installeren