als je een afbeelding via google gebruikt en er zit geen copyright op. Is dat dan oke om te kopieren?

dit vraag ik me erg af

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je mag iedere foto die je op het internet tegenkomt kopiëren en op je pc zetten. Maar niet méér dan dat. Als je een foto "openbaar wilt maken", bijvoorbeeld door die te versturen of op een website te plaatsen, dan mag dat alleen met toestemming van de maker/auteur van de foto. In dat geval zul je auteursrecht ("copyright") moeten betalen.

Vrijwel alle foto's die je op het internet tegenkomt vallen onder het auteursrecht; óók de foto's die je via Google vindt. Dat er copyright op zit hoeft er niet bij vermeld te worden, want dat is automatisch het geval.

Je mag dus al die foto's gewoon op je pc zetten, maar ze niet publiceren.
Pieter2011
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als er inderdaad geen copyright op zin, dan kun je het vrij gebruiken. Maar je moet dan wel zeker weten dat het een rechtenvrije afbeelding is.
bamibal
11 jaar geleden
Wanneer jij er zeker van bent dat er geen copyright op zit of dat het niet auteursrechtelijk beschermt is ben jij geheel vrij om zo'n afbeelding te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee want er zit altijd een copyright op. Namelijk het auteursrecht. Dit recht zit op elke foto en het recht ligt bij de maker. Je moet hem/haar toestemming vragen.

Rekening houden met dit recht is vooral belangrijk bij gebruik op je website of in publicaties.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is het correcte antwoord :)